1. خانه
  2. اخبار
  3. « ۹۹سال با دوربین های لایکا » در موزه عکسخانه شهر+تکمیلی

« ۹۹سال با دوربین های لایکا » در موزه عکسخانه شهر+تکمیلی

یکصدو‌هشتادودومین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه‌شهر به نمایش آثاری با عنوان " ۹۹سال با دوربین های لایکا " اختصاص یافت.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این نمایشگاه شامل مجموعه گردآوری شده توسط مهندس علی افشاری از انواع دوربین ها و لنزهای شرکت لایکا می باشد.

« 99سال با دوربین های لایکا » در موزه عکسخانه شهر

در قاب ابتدای این نمایشگاه آمده است:
علی افشاری دانش آموخته رشته اوپتومکانیک و الکترونیک است. او جزو آخرین دانش آموختگان انستیتو دوربین عکاسی National Camera در شهر دنور ایالات کلورادو از آمریکاست که بعد در شرکت کانن تعلیم دید و سالها تعمیرکننده دوربین های اتو فوکاس کانن بود.

علاقه او به صنعت اوپتیک او را به کار در کمپانی لنزسازی ویویتار Vivitarکشاند و برای کسب تجربه عملی الکترونیک در کمپانی تلداین Teledyne به طراحی مدارهای دیجیتال پرداخت.
آخرین تجربه کاری او کار روی سفینه های فضایی در JPL بود که یکی از ارگان های ناسا NASA است. او با دانشمندانی مثل النور هلین Elenor Helyn در کشف سیاره های آستروید روی دوربین های تلسکوپ های اشمیت پالومار کار کرد و چند سال در تیم منجم معروف جیم وستفال James Westphal روی تلسکوپ فضایی مشغول به کار بود.

مهندس افشاری پس از انجام چندین اختراع موفق در صنعت اوپتومکانیک و میکروسکوپ اتمی شرکتی را تاسیس نمود که به مدت ۱۵ سال در زمینه تولید و فروش قطعات در آمریکا و اروپا فعالیت می کرد.
او مولف چندین کتاب و مقاله در مورد اوپتومکانیک و دوربین عکاسی است و در حال حاضر مشغول نگارش کتابی چند جلدی در مورد دیزاین دوربینها و لنزهای لایکا است.

ایشان سی سال تجربه تراشکاری دقیق و سی ان سی CNC را دارد و سازنده چندین طرح دوربین عکاسی با دست است که مورد توجه ژورنال تکنیک عکاسی ژاپن Photo Technical Industries قرار گرفته و به چاپ رسیده است. علی افشاری در سن شانزده سالگی اولین آپارات هشت میلیمتری خود را ساخت و علاقه زیادی به کارگردانی سینما دارد و در کار با دوربین های اریفلکس Arriflex و رد Red تجربه دارد.
او سازنده چندین فیلم مستند یک ساعته است و هم اکنون مشغول ساخت و تکمیل فیلمی در مورد صنعت ساعت سازی است.

علاقه مندان می توانند از عصر روز یکشنبه اول بهمن ماه سال جاری تا پایان روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه ها از ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل از این نمایشگاه دیدن کنند.
(این نمایشگاه تا پایان روز بکشنبه، ۲۰ اسفندماه جاری تمدید شد)
نگارخانه موزه عکسخانه شهر در تهران، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز واقع شده است.
—————————————————————————————————————————————————————————–
جهت مشاهده خبر تقدیر موزه عکسخانه شهر از مهندس افشاری " ایـنجـا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری مراسم تقدیر از مهندس افشاری در موزه عکسخانه شهر " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست