1. خانه
  2. اخبار
  3. ˝زندگی پس از شوک˝ به مستر کلاس وردپرس راه یافت

˝زندگی پس از شوک˝ به مستر کلاس وردپرس راه یافت

فاطمه بهبودی عکاس ۲۷ ساله ایرانی مورد پذیرش بورسیه بیستمین دوره مسترکلاس بنیاد وردپرس فتو قرار گرفت. این برای سومین بار است که در طول تاریخ فعالیت بنیاد وردپرس فتو یک عکاس جوان ایرانی جهت تحصیل در این مسترکلاس‌ها دعوت می‌شود.

۱۳۹۲ سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰

فاطمه بهبودی در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین درباره انتخاب اش از سوی بنیاد ورد پرس فوتو برای شرکت در مستر کلاس سالانه این بنیاد گفت: این بنیاد هر ساله از میان جوان زیر ۲۷ سال تعدادی عکاس را برای شرکت در مستر کلاس این بنیاد انتخاب می کند و در ۱۰ سال اخیر سه بار عکاسانی از ایران برای شرکت در این دوره انتخاب شده اند.

وی افزود: بیشتر عکاسانی که برای شرکت در این دوره انتخاب شده اند عکاسانی هستند که با آژانس های معتبر عکاسی  می کنند و بخش عمده این انتخاب ها براساس نوع نگاهی که در عکاسی دنبال می کنند و خلاقیت است.

این عکاس جوان درباره مجموعه ای که با آن برای حضور در این دوره انتخاب شده است گفت: من برای شرکت در این دوره یک مجموعه عکس ۳۰ فرمی ارسال کردم که این مجموعه "زندگی پس از شوک" نام دارد که عکس های این مجموعه را پس از سفری که در سومین روز پس از زلزله به تبریز داشته ام گرفته ام.

بهبودی ادامه داد: در این عکس ها سعی کرده ام با نگاهی حسی زندگی زلزله زده ها را پس از این واقعه به تصویر بکشم و تاکنون این عکس‌ها  در رسانه ای منتشر نشده اند.

وی درباره انتشار عکس های این مجموعه گفت: این عکس ها بخشی از یک مجموعه بزرگ با عنوان زلزله است که با توجه به زلزله های پیاپی که در این سال ها در کشور رخ داده است و مجموعه متنوع است. امیدوارم که دیگر در ایران شاهد وقوع زلزله نباشیم و هنوز قصد انتشار عکس های این مجموعه را ندارم.

به گفته این عکاس جوان؛ دراین مسترکلاس شش روزه که از دو تا هشتم نوامبر ۲۰۱۳ در آمستردام هلند برگزار خواهد شد، عکاسان برگزیده با شش کارشناس مجرب در مورد مسائل تکنیکی و بصری کارهایشان به گفتگو و تبادل آرا خواهند پرداخت.

دوازده عکاس برگزیده امسال از میان ۱۷۴ عکاس از ۵۴ کشور انتخاب شده اند و همراه با من، عکاسانی از روسیه، اسپانیا، ایالات متحده، ویتنام، فرانسه، بلژیک، فلسطین، گرجستان و فیلیپین نیز حضور دارند.

بهبودی درباره تاثیرحضورش در مستر کلاس سالانه ورد پرس گفت: انتخابم برای شرکت در این دوره اتفاق بسیار مهمی است و زمینه ای را فراهم می کند که بتوانم از دانش عکاسی استادان بزرگ عکاسی استفاده کنم و بتوانم عکس های اجتماعی و خبری خوبی در کشور بگیریم و از امکانات کشور خودم برای عکاسی استفاده کنم و حضورم در این دوره شانس بزرگی برای من محسوب می شود.

فاطمه بهبودی سومین عکاس ایرانی است که موفق به حضور در این دوره می شود. پیش از او نیوشا توکلیان در سال ۲۰۰۶ و علی اکبر شیرژیان در سال ۲۰۰۹ موفق به حضور در مسترکلاس ورلدپرس فوتو شده بودند.

اونیا آربوا؛ روسیه،فاطمه بهبودی؛ ایران،آرناو بلانک ویلالیو؛ اسپانیا،پیتر دیکامپو؛ آمریکا،مایکا اِلان؛ویتنام،ادوارد الیس؛ فرانسه،آن سوفی کستیلن؛بلژیک،دیانا مارکوسیان ؛روسیه،علی نورالدین ؛فلسطین،دینا اوگانوا ؛ گرجستان،
ماریا تورچنکوا؛ روسیه،ویجای ویلافرانکا ؛ فیللیپین عکاسانی هستند که برای شرکت در این مستر کلاس دعوت شده اند.

انتهای پیام/

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست