1. خانه
  2. اخبار
  3. اثر عکاس اردبیلی به جشنواره بین المللی کالیفرنیا راه یافت

اثر عکاس اردبیلی به جشنواره بین المللی کالیفرنیا راه یافت

اثر عکاس جوان حوزه هنری استان اردبیل مورد پذیرش هیئت داوران چهل و ششمین جشنواره و نمایشگاه بین المللی عکاسی کالیفرنیا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر در اردبیل، عبدالرحمن مجرد عکاس جوان اردبیلی چهار قطعه عکس در موضوعات مختلف به این نمایشگاه ارسال کرده بود که عکس روستای "گندیشمین" شهرستان مشگین شهر در گروه دیجیتال با گرایش گردشگری و سفر، موفق به راهیابی به این نمایشگاه شد.

چهل و ششمین نمایشگاه بین المللی عکاسی کالیفرنیا با حضور عکاسانی از ۴۱ کشور جهان توسط شورای کالیفرنیای جنوبی، انجمنهای عکاسی این ایالت و زیرنظر فدراسیون جهانی عکاسی هنری و انجمن عکاسی آمریکا برگزار می شود.

عبدالرحمن مجرد پیش از این نیز موفق به کسب مقام برگزیده جشنواره سراسری "قناعت و ساده زیستی" در بخش عکس شده است.

این عکاس جوان اردبیلی در گفتگو با خبرنگار مهر حمایت از عکاسی را حمایت از فرهنگ و سنت این مرز و بوم و هر منطقه دانست.

وی اظهار داشت: در شرایطی که تبلیغات منفی جوامع غرب بر ضد ایران شدت گرفته و فرهنگ ایرانی به عنوان فرهنگی متحجر معرفی می شود، سوژه های بومی و فولکلور فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ بومی ایرانی اسلامی است.

مجرد افزود: باید واقعیتهای مثبت فرهنگ و سنت ایرانی را به مردم جهان نشان داده و برای مقابله فرهنگی با تبلیغات منفی جهان غرب علیه ایران تلاش کنیم.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: این جشنواره بین المللی در دو بخش عکسهای چاپی و دیجیتال برگزار می شود که هر کدام از این بخشها نیز شامل رشته ها و گرایشهای مختلف می باشد.
 
همچنین حسین ملکی عکاس و عضو افتخاری خانه عکس استان اردبیل موفق به کسب رتبه سوم جشنواره سراسری عکس کوهستان شد.

به گزارش مهر، هیئت داوران نخستین جشنواره سراسری عکس کوهستان پس از برگزاری جلسه ارزیابی و انتخاب عکسهای برتر، عکسی از حسین ملکی را به عنوان عکس سوم این جشنواره انتخاب کرد.

این جشنواره به همت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان نیشابور و با هدف گسترس ورزش کوهنوردی و ترغیب عکاسان و کوهنوردان به ثبت لحظات زیبا و بکر در حوزه کوه و کوهنوردی در نیشابور برگزار شد.

 
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست