1. خانه
  2. اخبار
  3. آثار مسابقه های سفره های ایرانی اسلامی در خانه هنرمندان

آثار مسابقه های سفره های ایرانی اسلامی در خانه هنرمندان

دبیرخانه مسابقه های فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی، اسلامی از برپایی اولین نمایشگاه عکس همزمان این مسابقه ها در قالب عکس های مسابقه سفره های: افطار، حسینی و هفت سین در نگارخانه نامی خانه هنرمندان خبر داد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از دبیرخانه این مسابقه، اولین نمایشگاه عکس‌های تخصصی سفره‌های ایرانی اسلامی شامل عکس‌های منتخب و برگزیده دومین دوره از مسابقه های عکاسی از سفره‌های افطار، سفره‌های حسینی و سفره‌های هفت‌سین از ۵۳ عکاس از نقاط مختلف کشور است که در نگارخانه نامی خانه هنرمندان ایران دایر خواهد شد.

آثار مسابقه های سفره های ایرانی اسلامی در خانه هنرمندان

این مسابقه ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و ماه‌های محرم و صفر سال گذشته و نوروز ۱۳۸۹ توسط سایت لقمه و با حمایت مرکز توسعه هنرهای تجسمی، خانه عکاسان حوزه هنری، سازمان اوقاف و امورخیریه، معاونت اجتماعی شهرداری تهران، موزه عکسخانه شهر، پایگاه عکس چیلیک، مجتمع چاپ سرمدی و کانون تبلیغاتی مهستان شرق به صورت کاملا حرفه‌ای برگزار شد.

دبیری این سلسله مسابقه ها را محمدصالح حجت‌الاسلامی عهده دار بوده است و در ارزیابی و داوری عکس های رسیده عکاسان نام آشنایی چون: دکترمحمد ستاری، اسماعیل عباسی،‌ محمدمهدی رحیمیان، یدالله عبدی، حسین بهرامی، مژگان طریقی، مهدی سروری و مهدی توکلیان حضور داشته اند و در نهایت بنا به رای گروه های داوری ۲۱ قطعه عکس به نمایشگاه سفره‌ افطار، ۴۴ قطعه عکس به نمایشگاه سفره‌ حسینی و ۴۳ قطعه عکس هم به نمایشگاه سفره‌ هفت سین راه یافته است.

عکس های برگزیده و منتخب دومین دوره مسابقه عکاسی از سفره افطاری تاکنون طی دومرحله در محل خانه عکاسان و بخش هنر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به نمایش در آمده است.

این در حالی است که عکس های برگزیده و منتخب مسابقه های سفره‌ حسینی و هفت سین برای اولین بار در این نمایشگاه ارایه شده است.

لازم به یادآوری است در متن پوستر نمایشگاه سفره‌های ایرانی اسلامی که توسط محمدصالح حجت الاسلامی طراحی شده، چندین قطعه از عکس های راه یافته به نمایشگاه این دوره از مسابقه ها نیز دیده می شود و عنوان مسابقه ها نیز به خط شکسته نستعلیق اثر استاد محمدحسین عطارچیان به چشم می آید.
اولین نمایشگاه سفره‌های ایرانی، اسلامی از روز یکشنبه ۷ شهریورماه جاری در خانه هنرمندان افتتاح شده و تا روز ۱۸ شهریورماه دایر بوده و در روزهای آخر برگزاری، طی مراسمی که اعلام خواهد شد، عکس‌های برتر ای مسابقه ها معرفی و جوایز و حقوق ایشان نیز با حضور عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه و اساتید، هنرمندان و برخی از مسئولان فرهنگی، هنری برگزار خواهد شد.

بنا بر هماهنگی شکل گرفته همزمان با پایان نمایش عکس ها در خانه هنرمندان، " نگارخانه چیلیک " در سلسله نمایشگاه های خود در محل " پایگاه عکس چیلیک " میزبان نمایش این عکس ها خواهد بود.
خانه هنرمندان در تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی، بوستان هنرمندان واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست