1. خانه
  2. اخبار
  3. آیین ملی روزجهانی عکاسی در زنجان برگزار شد

آیین ملی روزجهانی عکاسی در زنجان برگزار شد

شهر زنجان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۸ و ۹ شهریورماه پذیرای عکاسانی بود که به دعوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با مجوز اداره کل دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سراسر کشور حضور یافتند تا نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی را در این شهر برگزار کنند.
در این مراسم بیش از ۶۰ عکاس از استان های کشور حاضر شدند تا با حضور نمایندگان پایگاه های اطلاع رسانی و خبری و خبرنگاران رسانه ها حرکتی مستقل را را برای نخستین بار در کشور رقم بزنند.
این همایش از ظهر روز چهارشنبه با برگزاری تور عکاسی از مناطقی چون: بازار سنتی، رختشوی خانه، موزه زنجان، بازار مسگرها، رنگرزها و … در سطح شهر زنجان آغاز شد و با شرکت در جلسه نشست با کارشناسان و عکاسانی چون: اسماعیل عباسی، محمد ستاری، حسین فاطمی و پیمان هوشمندزاده ادامه یافت. پایان بخش این همایش برگزاری مراسم اختتامیه بود که با سخنرانی برگزارکنندگان و تقدیر از اساتید همراه شد.

در بخشی ویژه از این پاسداشت نیز از میکائیل قهرمانی به عنوان فرزند و به نمایندگی از مرحوم تیمور قهرمانی عکاس پیشکسوت استان نیز تقدیر به عمل آمد.
در آیین اختتامیه این همایش علی سهندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد ذوالقدری، معاونت فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ناصر محمدی دبیر اجرایی این همایش ضمن خیر مقدم و نقدیر از حضور حاضرین، هر یک به شکل مستقل نسبت به ضرورت برگزاری این پاسداشت و اهمیت به جایگاه عکاسی در کشور به سخنرانی پرداختند.
پایان بخش برنامه این همایش تقدیر از حمیدرضا بازرگانی و ناصر محمدی بود که به عنوان دبیران و طراحان این برنامه از سوی برگزارکنندگان مورد تقدیر قرار گرفتند.

آیین ملی روزجهانی عکاسی در زنجان برگزار شد

دبیرخانه این همایش اسامی عکاسان حاضر در این آیین را به این ترتیب اعلام کرد:
رضا زیرک پور و احمد تاجی از چهارمحال و بختیاری، امیر عنایتی و قدیر وقاری شورچه و مهدی وقاری شورچه از خراسان رضوی، سیدمهدی سیادت، آرش فرهمندی، درنا ناسوتی و نازنین مصاحب فرد از فارس، قاسم فتحی و سالار اکبری از آذربایجان غربی، جاوید خدمتی و حسین ملکی از اردبیل، منوچهر تتری و سیروس لطیفیان از ایلام، صادق سوری از زاهدان، امید شکری، مسعود جزمی، مهران رحمانی، علی ظریفیان و احسان کمالی از خراسان شمالی، محمد وروانی فراهانی و مهرنوش سیفی از اراک، مسعود مراد سلیمی، ئاریز قادری، جمشیدفرجوندفردا، عمران اشرلو، سامان عباسی و بهرام(کاوان) نصرالله بیگی از کردستان، جلال شمس آذران، ابر قاشی و علی گرامی فر از آذربایجان شرقی، سیامک جعفری، آذین حقیقی، فاطمه بهبودی، الوالفضل سلمان زاده، اشرف طباطبایی، ابراهیم سیسان، نازنین کاظمی نوا، علی کاوه، خاطره کرد کریمی، احسان رافتی داریان، احمد آقا سیانی، سمیرا سارجالونژاد، منصوره معتمدی، امیر صادقی و سیوا شهباز از تهران، سینا شیری از قزوین، محسن مجاز، مهدی جعفری و مجید مجاز از کرمان، عادله گرشاسبی و داود کهن ترابی از البرز، علیرضا قمری، بهمن پرندین و محسن رشیدی از کرمانشاه، سعید سروش و غلامرضا نعمت پور از لرستان.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از عکس های منتخب و برگزیده عکاسان جشنواره های داخلی و خارجی نیز به نمایش درآمده بود.
در این همایش میهمانانی هم با عنوان نماینده خبرگزاری ها و مراکز اطلاع رسانی حضوررداشتند که از جمله می توان به: بابک جعفرقلیان، محمد تاجیک، الهه سادات گت میریان، ابراهیم باقرلو، مهرداد افسری، سعید فداییان، آرش حمیدی، گلنار احمدی، علی سامعی، منصوره معتمدی، محیا موعودی رستگار، ریحانه پیش سراییان، محمدرضا معصومی، ابراهیم نوروزی، ابراهیم حیدری، زهرا مهدی زاده، کاوه رستم خانی و همایون افراسیابی اشاره کرد.
این همایش با دعوت از عکاسان برای امضای طومار آماده شده دبیرخانه با مضمون ضرورت اهمیت بیشتر به هنر عکاسی و درج مناسبت روز عکاس در تقویم و سالنامه ها و در نهایت ثبت عکس گروهی پایان پذیرفت.
—————————————————————————————————————————————————————–
جهت مشاهده گزارش تصویری نخستین همایش پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده فراخوان نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست