1. خانه
  2. اخبار
  3. نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان

نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی در زنجان

چند سالی می شود که وقتی روزشمار تابستان به اواخر دومین ماه خود می رسد عکاسان و علاقه مندان به عکاسی روزی را بهانه می کنند برای گفتن تبریک به یکدیگر! ولی این روز مگر چه روزی است که می تواند بهانه ی عکاسان و علاقه مندان باشد برای بیان تبریک به همدیگر؟
۲۸ مردادماه برابر با ۱۹ ماه آگوست سال جاری هم از این چه گفته شد فارغ نبوده و امروز می توانیم ادعا کنیم که بیش از یک دهه است تقویم های رسمی دنیا عنوان " روز جهانی عکاسی " را به خود گرفته اند و با وجود این سابقه همچنان این روز در تاریخ تقویم کشور ما متاسفانه! نه ثبتی دارد و نه نشانی!

روز جهانی عکاسی بهانه ای است برای یک گرامی داشت و ارزیابی و شاید هم دلیلی برای احساس بودن ها و همچنین یادبودهایی که در طول سال از وجود و حضورشان غافلیم ولی چرا – تا به امروز – هیچ نهاد دولتی برای گرامی داشت این حرکت پیشقدم یا بانی و حامی نشده است؟
شاید بهتر باشد پیش از آنکه این پرسش را به شبکه های اجتماعی فراگیر و قوی برسانیم و دلایل منطقی آن را اعلام کنیم بدانیم که: اداره کل دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای بررسی جامع تر و هدفمند این واقعه دست به کار شده است.
————————————————————————————————————————————

نخستین پاسداشت کشوری روز جهانی عکاسی در زنجاننخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی با مجوز اداره کل دفتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با حضور اهالی عکاسی کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۸ و ۹ شهریورماه سال جاری در فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهرستان زنجان برگزار خواهد شد.
اعضای شورای سیاست گذاری آیین برای این پاسداشت، برنامه هایی مانند: سخنرانی، گردهمایی، رویدادهای غیر رقابتی عکاسی، نمایشگاه عکس و تجلیل از بزرگان عکاسی کشور را در نظر گرفته اند.
دبیر آیین: علی سهندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
قائم مقام دبیر آیین: محمد ذوالقدری، معاونت فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
دبیر شوارای سیاست گذاری: مجید کامیار، رئیس اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان
دبیر اجرایی: ناصر محمدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری لوح زرین مانی زنجان
اعضای شورای سیاست گذاری: علی سهندی، محمد ذوالقدری، مجید کامیار، ناصر محمدی، حمیدرضا بازرگانی
با توجه به هماهنگی های انجام گرفته و نمابرهای ارسال شده به اداره کل دفاتر هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر استان و تعیین و تعریف شرح وظایف، عکاسان هنرمند هر استان جهت کسب اطلاعات بیشتر و حضور در نخستین آیین ملی پاسداشت روز جهانی عکاسی به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های محل سکونت مراجعه نمایند.
————————————————————————————————————————————
" پایگاه عکس چیلیک " برگزاری این پاسداشت را به شکل ملی توسط یک نهاد دولتی به عنوان رویدادی دور از باور تلقی کرده و به فال نیک می گیرد و این آغاز را سرآغاز یک حرکت مبارک تلقی می نماید.
سرآغازی که می تواند – به یاری پروردگار – تولد حرکتی منسجم و هماهنگ را برای مولودی مبارک و متعالی به نام هنرعکاسی کشور ایران رقم بزند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست