1. خانه
  2. اخبار
  3. احمد نصیرپور، عکاس قدیمی مجله‌ی کیهان بچه‌ها: عکاسان حرفه‌ای بزرگ‌سال به جای عکس کودک، ترجیح می‌دهند کار خبری و تبلی

احمد نصیرپور، عکاس قدیمی مجله‌ی کیهان بچه‌ها: عکاسان حرفه‌ای بزرگ‌سال به جای عکس کودک، ترجیح می‌دهند کار خبری و تبلی

احمد نصیرپور، استاد پیشکسوت عکاسی کودکان در ایران بر لزوم تشویق عکاسان نسبت به فعالیت با موضوع کودک و پیگیری جشنواره‌های دائمی تأکید کرد .

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نصیرپور که یکی از قدیمی‌ترین عکاسان حوزه‌ی کودکان است، با اظهار تأسف نسبت به کم‌توجهی مسؤولان در مورد عکس کودک گفت: عکس کودک در جامعه‌ ما به صورت تخصصی پیگیری نمی‌شود و متأسفانه بانی دلسوزی در این خصوص وجود ندارد که با تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی آن، فضای لازم جهت رشد این گرایش از عکاسی را به وجود بیاورند.
این پیشکسوت عکاسی کودکان افزود: از آن‌جایی که در کشور ما، کودکان آن‌طور که باید دیده نمی‌شوند، عکاسان، فعالیت در حیطه‌های اجتماعی، خبری و تبلیغاتی را دنبال می‌کنند و اگر گاهی کودک مورد توجه واقع شده، در بطن موضوعات دیگر مثل مسایل اجتماعی و فقر بوده است.
عکاس قدیمی مجله‌ی کیهان بچه‌ها، در ادامه با اشاره به پیچیدگی کار با کودکان گفت: کار با کودکان دشواری‌های خاص خود را دارد، مربی باید خود را در حد سن او پایین بیاورد تا زبان او را درک کند و مفاهیم لازم را به کودک آموزش دهد. بچه‌ها باید با تمرین و کار در حوزه‌ی عکاسی نسبت به توانایی‌های بصری خود آگاه شوند و از این طریق نگاه کودکانه‌ی خود را به اجتماع نشان دهند .
نصیرپور بر لزوم برگزاری کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های عکاسی تأکید کرد و گفت: ایجاد کارگاه‌های عکاسی، فرصتی برای کودکان است تا ارتباط حسی خود با محیط پیرامونی خود را به تصویر درآورند و ما با ایجاد انگیزه در عکاسان بزرگ‌سال باید قدم‌های بیشتری در جهت فضاسازی عکس کودک در کشورمان برداریم. چرا که این هنر از سایر هنرها چون نقاشی، مجسمه‌سازی و کاردستی چیزی کم ندارد .
پنجمین جشنواره عکس کودک که از ۲۶ مرداد کار خود را آغاز کرده و تا پایان مرداد در محل سینما کانون واقع در خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه ۱۲۴ عکس رسیده به مرحله‌ی نهایی است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست