1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی در زاهدان برگزار شد

اختتامیه سوگواره عکس عاشورایی در زاهدان برگزار شد

آیین اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی در سالن اجتماعات مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مراسم اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی با حضور مسولین استانی و عکاسان شرکت کننده برگزار و از برگزیدگان این دوره تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم دبیر سوگواره صادق سوری  گزارشی کامل از نحوه و سیر برگزاری پنجمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی را به اطلاع حضار رساند و اعلام کرد: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، تعداد ۳۱۶۴ قطعه عکس توسط ۲۲۵ عکاس از ۵۰ شهر ایران و شرکت کنندگانی از کشورهای عراق و پاکستان به دبیرخانه سوگواره عکس عاشورایی ارسال شد که پس از سه مرحله ارزیابی و داوری توسط هیات داوران، تعداد ۷۲ قطعه عکس رنگی و سیاه و سفید برای نمایشگاه به انتخاب نهایی رسید. این گزارش سرانجام با تقدیر و تشکر از زحمات آقای مسگرانی مدیر کل پیشین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان و تشکر ویژه از دکتر سرگزی مدیر کل کنونی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت حمایت از طرح و برگزاری و مراسم اختتامیه به پایان رسید و سرانجام کلام درخواست از مسولین استانی و مدیران فرهنگی_هنری در راستای راه اندازی دبیرخانه دائمی سوگواره عکس عاشورایی در استان سیستان و بلوچستان و حمایت از استمرار فعالیت آن بود که مطرح شد.
اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی

بعد از صحبت های دبیر سوگواره ریس شورای سیاست گزاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر سرگزی پیرامون این سوگواره عکس سخنانی را برای حاضرین مطرح کردند و از زحمات کانون عکاسان مستقل استان سیستان و بلوچستان تشکر کرده و بابت راه اندازی ششمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی قول همکاری و مساعدت دادند.

دکتر مهدی نجارپیشه نیز به عنوان نماینده هیت داوران بیانیه هیئِت داوران پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی استان سیستان و بلوچستان را برای میهمانان و مدیرات و عکاسان به این قرار خواند:
اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی
به نام حضرت دوست که هر چه هست، همه شاهکار خلقت اوست.
شناخت و آگاهی از واقعه بزرگ عاشورا و شناساندن زوایای مختلف آن به جامعه بشری کاری بزرگ و رسالتی عظیم است، چرا که حماسه عاشورا نه یک واقعه که یک فرهنگ است.
حماسه عاشورا، حماسه پایداری و جانفشانی است، حماسه عاشورا حماسه استقامت و آزادگی است.
حماسه عاشورا، به تاریخ بشریت رنگ و بوی آزادگی و عزت و شرف بخشیده است. از این روی تلاش برای گسترش ندای حق طلبانه و رهایی بخش آن و تعمیق آموزه های تاریخ ساز آن، نه یک تمایل صرف که یک رسالت بشری و تاریخی است، که هر کسی به قدر توان، دانش و هنر خود باید در آن سهیم باشد.
برگزاری سوگواره ملی عکس عاشورایی استان سیستان و بلوچستان فرصتی است مغتنم برای عکاسان جهت نشان دادن ارادت خود به واقعه عظیم و ثبت هرچه باشکوه تر مراسمات، سنت ها و آیین‌های عاشورایی می باشد.
پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی سیستان و بلوچستان، با توجه به رسالت مدیوم عکس و قدرت تاثیرگذاری این رسانه بصری و پاسداشت ماه محرم و آئین های عاشورایی و ضبط تصاویر ناب از این رویداد عظیم دینی مذهبی، دعوتی داشت از عکاسان سراسر کشور جهت شرکت در این سوگواره فرهنگی هنری.
با سپاس فراوان از همه عزیزان شرکت کننده در این سوگواره ملی، باید اعلام نمائیم که هیات داوران پنجمین سوگواره ی ملی عکس عاشورایی متشکل از: جاسم غضبانپور، محمدرضا چایفروش، مهدی نجارپیشه، صادق سوری و مهدی سروری بعد از سه روز داوری از میان ۳۱۶۴ عکس رسیده از ۲۵۵ عکاس از ۵۰ شهر کشور و تعدادی عکس از کشورهای: عراق و پاکستان، ۷۲ قطعه عکس را در دو بخش اصلی و ویژه جهت راهیابی به نمایشگاه انتخاب نمودند.
و سپس ۷۲ عکس منتخب مورد ارزیابی چندباره قرار گرفت و نگاه های برتر در هر بخش پس از بحث و بررسی و اهداف مورد اشاره در متن فراخوان تعیین و نهایی شدند.
در پایان جا دارد یادآوری نماییم، جهت گسترش  فرهنگ عاشورایی در بین همه اقشار بخصوص جوانان، نیاز است از سوی مسئولان ذی‌ربط توجه ویژه‌ای به اینگونه سوگواره عکس به ویژه در سطح استان سیستان و بلوچستان بشود.

اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی
جوایز سوگواره ملی عکس عاشورایی
:
نفر نخست: تندیس سوگواره، لوح تقدیر به همراه مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰تومان(پنج میلیون) امیر بهروزی راد از استان گیلان/ شهر رشت
نفر دوم: تندیس سوگواره لوح تقدیر به همراه مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰تومان(چهار میلیون) محمدحسن امینی از استان گیلان/ شهر رشت
نفر سوم: تندیس سوگواره لوح تقدیر به همراه مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰تومان(سه میلیون) جمشید فرجوندفردا از استان کردستان/ شهر بیجار
تقدیر هیات داوران سوگواره عکس عاشورایی به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰تومان(یک میلیون) امین رحمانی از استان قزوین/ شهر تاکستان

اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی

جوایز بخش ویژه :
نفر نخست: تندیس سوگواره ، لوح تقدیر به همراه مبلغ ۴۰۰۰۰۰۰تومان(چهارمیلیون) نازی ابراهیمی از سیستان و بلوچستان/ شهر چابهار
نفر دوم: بخش ویژه تندیس سوگواره لوح تقدیر به همراه مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰تومان(سه میلیون) هیوا سوری از استان سیستان و بلوچستان/ شهر زاهدان
نفر سوم: بخش ویژه تندیس سوگواره لوح تقدیر به همراه مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰تومان(دومیلیون) عبد جلیلی از استان سیستان و بلوچستان/ شهر زاهدان
تقدیر ویژه هیات داوران  به مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰تومان(یک میلیون) طیبه نجاری از استان سیستان و بلوچستان/ شهر زاهدان

اختتامیه پنجمین سوگواره ملی عکس عاشورایی
در پایان دکتر مهدی نجارپیشه به نمایندگی از طرف کانون عکاسان مستقل استان سیستان و بلوچستان از زحمات دکتر علی سرگزی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و مدیرکل محترم اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی بابت حمایت از برگزاری پنجمین دوره سوگواره ملی عکس عاشورایی تندیس این سوگواره را به ایشان اهدا کرد.

دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک مستقر در پایتخت کشور به عنوان حامی رسانه‌ای این سوگواره عکس، دوشادوش عوامل دبیرخانه روند برگزاری و سعی عوامل این جشنواره را در قالب اخبار و اطلاعیه‌ها و گزارش‌ها برای جامعه عکاسی کشور تنظیم کرده و در سایر صفحه های شبکه اجتماعی این رسانه@Chiilick منتشر می‌نماید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان سوگواره ملی هنری عاشورا
پسین
تسلیت به محضر عکاس «نصرالله حاجی حبیب فروتن»

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • یاسر محمد خانی
    ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۷

    خیلی جالبه در بخش ویژه همه عزیزان از استان خودشون هستند.بهتر نبود این بخش رو استانی برگزار میکردند؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست