1. خانه
  2. اخبار
  3. ارایه‌ی پیشنهاد اختصاص یک ساعت از تقویم درسی به گردشگری برپایی نمایشگاه عکس گردشگری دانشجویی در سعدآباد

ارایه‌ی پیشنهاد اختصاص یک ساعت از تقویم درسی به گردشگری برپایی نمایشگاه عکس گردشگری دانشجویی در سعدآباد

رییس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران از ارایه‌ی طرح پیشنهادی اختصاص یک‌ ساعت از تقویم درسی وزارت آموزش و پرورش به موضوع گردشگری به این وزارتخانه خبر داد.

منوچهر جهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با توضیح درباره‌ی این طرح، اظهار کرد: براساس این طرح، در مقطع ابتدایی دانش‌آموزان در این ساعت با جاذبه‌های استان خود، دانش‌آموزان مقطع راهنمایی با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان‌های هم‌جوار و در مقطع متوسطه دانش‌آموزان با ایران‌شناسی می‌توانند آشنا شوند و در دوره‌ی پیش‌دانشگاهی از گردشگری تخصصی و خارجی شناخت یابند.

دبیر طرح ملی زنگ گردشگری گفت: این پیشنهاد از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به وزارت آموزش و پرورش فرستاده شده است که در صورت موافقت، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به نواختن زنگ گردشگری صبح امروز (ششم مهرماه) در مدارس سراسر کشور، یادآور شد: این طرح سال گذشته برای نخستین‌بار در دولت نهم و در سطح یک‌هزار مدرسه اجرا شد. امسال نیز براساس تفاهمی میان وزارت‌ آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به‌صورت دستورالعمل از وزارت آموزش و پرورش به ۳۰ استان کشور ابلاغ شد.

به گفته‌ی او، زنگ گردشگری با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره‌ی گردشگری و جاذبه‌های ایران در مدارس کشور نواخته می‌شود. در طول هفته‌ی گردشگری نیز مدیران، کارشناسان و متخصصان این حوزه در مدارس کشور درباره‌ی این موضوع سخنرانی می‌کنند.

جهانیان از فعال شدن وب‌سایت مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران به زبان‌های عربی و انگلیسی خبر داد و بیان کرد: این وب‌سایت تاکنون به زبان‌های فارسی فعال بوده است که زبان‌های انگلیسی و عربی آن، از فردا با حضور مسؤولان گردشگری کشور فعال می‌شود و تا پایان سال نیز زبان‌ها فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی به آن اضافه می‌شوند.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه عکس گردشگری دانشجویی از هشتم تا دوازدهم مهرماه در سعدآباد خبر داد و اظهار داشت: هیأت‌ داوران این جشنواره، حدود ۱۱۰ قطعه عکس را از میان یک‌هزار قطعه عکس ارسالی انتخاب کرده‌اند که در این نمایشگاه ارایه می‌شوند.

دبیر جشنواره‌ی عکس گردشگری دانشجویی درباره‌ی تغییر مکان برپایی این جشنواره درحالی‌که قرار بود در شهر دیگری برگزار شود، گفت: پیش از این، برای برگزاری این جشنواره در قزوین به این استان پیشنهاد داده شده بود که به‌دلیل آماده‌ نبودن این استان، آثار انتخاب‌شده در مجموعه‌ی تاریخی فرهنگی سعدآباد نمایش داده می‌شوند؛ اما این استان پیشنهاد داده است که در آبان‌ماه با بخش دیگری از آثار، نمایشگاه عکس گردشگری دانشجویی در قزوین برپا شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست