1. خانه
  2. اخبار
  3. اسامی برگزیدگان جشنواره « لحظه های جاودانه »

اسامی برگزیدگان جشنواره « لحظه های جاودانه »

مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس " لحظه های جاودانه " با حضور تنی چند از عکاسان عرصه هشت ساله دفاع مقدس در فضایی محدود و صمیمی در سالن مجتمع فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در ابتدای این مراسم " اصغر امیر نیا " سرپرست مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنانی در رابطه با کیفیت و انگیزه و ضرورت برگزاری این فعالیت بیان کرد و در ادامه پس از قرائت متن بیانیه هیات داوران توسط جاسم غضبانپور، دکتر حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دعوت مجری به جایگاه آمد تا نکاتی چند را پیرامون موضوع نمایشگاه بیان نماید.
شاه آبادی پس از بیان مقدمه ای در باب ویژگی های رسانه ای با نام عکس و وجه تمایز جنگ عراق با ایران با سایر جنگ ها در دنیا مطالبی طرح کرد و در انتها با طرح درخواست خود، عنوان کرد: از آقای امیرنیا می خواهم که بخش ستادی را در درون اداره کل تجسمی فعال کنند. در کنار تشکل های دیگر ضرورت دارد که اداره کل دفتر و بخشی را در حوزه عکس و عکاسی کشور داشته باشد که موضوع عکس و نیازهای ما در این حوزه و داشته های ما را رصد و تقویم کند. به ویژه در مضامینی با موضوع انقلاب و دفاع مقدس کجاها چه کاری انجام می شود و کجاها موازی کاری انجام می شود! یک پایگاه ستادی در کشور بایستی از منظر ستادی به عکس نگاه کند و آن بایستی در درون اداره کل هنرهای تجسمی باشد، البته دهها دفتر تخصصی و کانون و نهاد وسازمان در این عرصه مشغول اند ولی رصد نهایی در کل بایستی بر عهده این نهاد باشد.
  شاه آبادی در انتهای کلام خود ضمن تقدیر از دست اندرکاران این نمایشگاه اظهار داشت: امیدوارم عزیزانی که برای این نمایشگاه همت کردند از ظرفیت ها و داشته ها بتوانند با ابزاری که این دفتر در اختیار می گذارد بر اساس ظرفیت های ایران ۱۴۰۴ رقم بزنند.

بخش بعدی برنامه معرفی تقدیر شدگان هیات داوری و همچنین اسامی برگزیدگان این جشنواره بود.
اسامی تقدیر شدگان که حائز دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی چهارمیلیون ریالی شدند به این ترتیب اعلام و معرفی شدند:
خدیجه محمدی از استان البرز
عصمت یادگاریان از استان خراسان رضوی
فاطمه بهبودی از استان تهران
سیدایمان سجادی از استان خراسان رضوی
یوسف اکبری پابندی از استان آذربایجان شرقی.

همچنین اسامی برگزیدگان به این ترتیب اعلام و معرفی شد:
رتبه سوم: محمدسجاد قهرمانی از استان تهران، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی ده میلیون ریالی

رتبه دوم: حاج داوود عامری از استان گلستان، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی پانزده میلیون ریالی

رتبه اول: حاجی حسین بهرامی از استان تهران، دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی بیست میلیون ریالی
داوری این جشنواره بر عهده: سیدعباس میرهاشمی، سعید صادقی، امیرعلی جوادیان، جاسم غضبانپور و محمود عبدالحسینی بوده است.

دبیری بخش عکس جشنواره را نیز " محمدحسین حیدری " مدیرعامل انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس عهده دار بود که مجری برنامه ضمن تقدیر از ایشان، اعلام کرد غیبت ایشان در سالن به دلیل ماموریت و توفیق همراهی در سفر رهبری به استان خراسان شمالی بوده است.
پایان بخش این برنامه حضور امیرعلی جوادیان در جایگاه بود که بدون هماهنگی از قبل با توجه به حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن به بیان نکاتی پیرامون دفاع از حقوق عکاسان انقلاب و دفاع مقدس پرداخت و در نهایت درخواست هایی را با موضوع ارزش گذاری لوح های اهدایی، تقدیرهای مناسبتی، مدارک معادل و ارزشیابی و جایگاه حقیقی عکاسان عرصه انقلاب و دفاع مقدس در نظام اداری و شهروندی عنوان کرد.
در این مراسم چهره هایی چون: محمد صیاد، محسن شاندیز، منوچهر قلمچی، رجبعلی قهرمانی، علی فریدونی، ساسان مویدی، مسعود زنده روح کرمانی، مهدی منعم، یوسف گرامی، محمدرضا خوش اقبال، ناصر افراسیابی، عربعلی هاشمی، ابراهیم شاطری حضور داشتند.

لازم به یادآوری است نمایشگاه عکس های راه یافته تا پایان مهرماه جاری در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا و همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ پذیرای حضور علاقه مندان می باشد.
این مراسم همزمان با اذان مغرب پایان پذیرفت.
————————————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده متن بیانیه هیات داوران این جشنواره " ایـنجـا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست