1. خانه
  2. اخبار
  3. شاه‌آبادی در افتتاح نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه»:

شاه‌آبادی در افتتاح نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه»:

نسل امروز مدیون کسانی است که به جای سلاح دوربین به دست گرفتند

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه» گفت: نسل امروز شناخت خود را از دوران جنگ مدیون کسانی است که به جای سلاح، دوربین در دست گرفتند و صحنه‌هایی از آن لحظات را انتخاب و ثبت کردند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حمید شاه‌آبادی در مراسم افتتاحیه‌ای که شامگاه چهارم مهرماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده بود، برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر «لحظه‌های جاودانه» را فرصت ویژه‌ای برای هنرمندان ایرانی دانست که می‌توانند به واسطه آن داشته‌های خود را در حوزه هنر به جهانیان ارائه کنند.

او با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در ایران و خارج از ایران به عنوان جدی‌ترین دستور کار معاونت هنری در حوزه عکس پیگیری می‌شود، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر «لحظه‌های جاودانه» این فرصت را برای جامعه هنری در رشته عکاسی مهیا می‌کند تا مردم با خاطرات و رشادت‌های رخ داده در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین عکس‌های به جا مانده از دوران دفاع مقدس را به منزله تلنگری برای رهایی از روزمرگی‌هایی دانست که با آن درگیر هستیم و تاکید کرد: عکس‌های دوران جنگ تحمیلی سبب دفاع از ارزش‌های دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

او در ادامه سخنانش ،برنامه وزارت ارشاد برای حمایت از آثار عکاسان دفاع مقدس را شناخت آنها و ارزش نهادن به کارشان، دادن آموزش‌های لازم و حمایت از تشکل‌های صنفی و احیای نسخه‌های عکس باقی مانده با کیفیت امروزی عنوان کرد.

شاه‌آبادی همچنین انتخاب تعداد محدودی عکس را از میان هزاران عکس موجود برای نمایشگاه «لحظه‌های جاودانه» نشان از وجود معیارهای مناسب برای انتخاب آثار دانست.

او عکس را ابزاری دانست که مخاطبان زیادی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و گفت:برای توجه بیشتر به مقوله عکاسی احتیاج به یک مرکز بزرگ تخصصی برای حفظ آثار و معرفی عکاسان داریم.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه» دربرگیرنده ۸۰ عکس است که از این میان آثار ۴۰ عکاس دفاع مقدس در بخش عکس‌های ماندگار و ۴۰ عکس در بخش عکس‌های مسابقه ارائه شده است.

این آثار که تا ۲۱ مهرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود، مربوط به هنرمندانی همچون اباصلت بیات، ابراهیم شاطری، احسان رجبی، احمد بناکاشانی، احمد علیزاده‏نوحی، اسماعیل داوری، امیر روشنایی، امیرعلی جوادیان، بهرام محمدی‏فرد، جاسم غضبانپور، جلیل دوروزی، حسین ار‏دستانی، حمیدرضا رهبر، ساسان مؤیدی، سعید حاجی‏خانی، سعید صادقی، سیدعباس میرهاشمی، عربعلی هاشمی، عزیزالله نعیمی‏جاوید، علی فریدونی، کمال‏الدین شاهرخ، مجید دوخته چی زاده، مجید کریمیان، محسن راستانی، محسن شاندیز، محمد صیاد، محمدحسین حیدری، محمدحسین خوشنواز، محمدرضا خوش‏اقبال، محمدرضا شرف‏الدین، محمود بدرفر، محمود عبدالحسینی، مرتضی اکبری، منوچهر قلمچی، مهدی جانی‏پور، مهدی منعم، مهرزاد ارشدی، ناصر افراسیابی، یعقوب راهواره و یوسف گرامی و …است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست