1. خانه
  2. اخبار
  3. معاون هنری وزارت ارشاد شاه‌آبادی، خواستار تشکیل ستاد عکس در مرکز هنرهای تجسمی شد

معاون هنری وزارت ارشاد شاه‌آبادی، خواستار تشکیل ستاد عکس در مرکز هنرهای تجسمی شد

خبرگزاری فارس: شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد در مراسم اختتامیه نمایشگاه عکس دفاع مقدس،خواستار تشکیل بخش ستادی عکس در مرکز هنرهای تجسمی شد.

خبرگزاری فارس: شاه‌آبادی، خواستار تشکیل ستاد عکس در مرکز هنرهای تجسمی شد
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به برگزیدگان نمایشگاه عکس دفاع مقدس «لحظه‌های جاودانه» با حضور شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد در مجتمع فرهنگی، هنری اسوه برگزار شد.

شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به تفاوت دفاع مقدس ایران با سایر جنگ‌های دنیا در آثار هنرمندان ایرانی گفت: عکس در میان دیگر هنرها از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است چرا که از تحریف و توصیف‌های شخصی و سلیقه‌ای به دور است.

وی با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری عکس در ثبت واقعیت دفاع مقدس گفت: با توجه به این اهمیت، مسئولیت ما درحوزه دفاع مقدس بیشتر می‌شود،‌چرا که این عکس‌ها اسناد دوره انقلاب و دفاع مقدس ما را تشکیل داده و به نوعی هویت ما را نشان می‌دهد.

معاون هنری وزیر ارشاد در ادامه خواستار تشکیل ستادی در حوزه عکس دفاع مقدس شد و گفت: از مدیر مرکز هنرهای تجسمی می‌خواهم بخش ستادی را برای حوزه عکس در این مرکز ایجاد کند تا نیازها و داشته‌های ما در حوزه عکس رصد شود و افق آینده کشور در زمینه عکس طراحی گردد و گام بعدی با توجه به داشته ها و نیازها برای ایران ۱۴۰۴ در حوزه عکس برداشته شود.

وی با اشاره به تفاوت کارکرد این ستاد با انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی افزود: این بخش ستادی به رصد جریان عکاسی می‌پردازد و انجمن‌ها و کانون‌های مختلف حوزه عکاسی نیز فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

شاه آبادی در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت جنگ تحمیلی ایران با دیگر جنگ‌های دنیا اشاره داشت و گفت:‌ دفاع مقدس دوران طلایی است که در تاریخ خواهد ماند و شرایط و فضای آن با دیگر جنگها متفاوت است. حال و هوای دفاع مقدس مرهون بنیه عمیق دینی است که در درون ملت ایران اسلامی ریشه دارد و هنرمندان مانیز از منظر زیبایی به دفاع مقدس نگاه کردند.

اصغر امیرنیا سرپرست مرکز هنرهای تجسمی نیز در سخنانی در این مراسم گفت: دفاع مقدس بخش مهم و غیر قابل انکار از تاریخ معاصر کشورمان است که پیامهای این حماسه عظیم می‌بایست برای معرفی و انتقال به آیندگان به بهترین شکل ثبت و ماندگار شود.

امیرنیا گفت: عکس‌های دفاع مقدس میراث فرهنگی، هنری و تاریخی کشور است که حفاظت و نگهداری از آنها ضرورتی انکارناپذیر است و باید برای حفظ و گردآوری آن‌ها به صورت مجموعه تلاش کنیم.

سرپرست مرکز هنرهای تجسمی گفت: بسیاری از مردم و جوانان این مرز و بوم و مردم دیگر کشورها از طریق همین عکسها و آثار هنری دفاع مقدس با حماسه دفاع مقدس ایران آشنا شده و آن را درک خواهند کرد.

وی همچنین نمایشگاه عکس «لحظه‌های جاودانه» را بیانگر لحظه‌هایی دانست که همیشه در تاریخ ایران اسلامی جاودان و ماندگار خواهد بود.

امیرنیا در خاتمه گزارشی از روند برگزاری این نمایشگاه ارائه کرد و گفت:  در نمایشگاه دفاع مقدس «لحظه‌های جاودانه» 80 عکس به نمایش گذاشته شد که ۴۰ عکس از عکاسان دفاع مقدس در بخش عکسهای ماندگار و ۴۰ عکس در بخش عکسهای مسابقه به نمایش درآمد.

در ادامه این مراسم جاسم غضبانپور به نمایندگی از هیئت داوران این نمایشگاه بیانیه هیئت داوران را خواند و در خاتمه مراسم نیز از برگزیدگان این نمایشگاه با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست