1. خانه
  2. اخبار
  3. اسماعیل عباسی در گفت‌وگو با فارس انتظارات عجیب و غریبی از دوسالانه عکس ندارم

اسماعیل عباسی در گفت‌وگو با فارس انتظارات عجیب و غریبی از دوسالانه عکس ندارم

خبرگزاری فارس: دبیر دوازدهمین دوسالانه عکس ایران گفت: انتظارات عجیب و غریبی از دوسالانه عکس ندارم و معتقدم که دوسالانه یعنی فعالیت دو سال عکاسی ایران که اگر رشد داشته یا نداشته دیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: انتظارات عجیب و غریبی از دوسالانه عکس ندارم

اسماعیل عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره میزان استقبال از دوازدهمین دوسالانه عکس ایران که مهلت ارسال آثار آن تا ۸ اسفندماه ادامه دارد گفت: آمار دقیقی در دست ندارم اما عکاسان مشارکت خوبی داشته‌اند و آمار آثار ارسالی به دبیرخانه رضایت‌بخش است، اگر چه معمولاً عکاسان در آخرین روزها آثارشان را به دوسالانه ارسال می‌کنند، بنابراین تا هشتم اسفندماه بر آمار شرکت‌کنندگان در دوسالانه اضافه خواهد شد.

عباسی درباره امکان حضور همه عکاسان در دو بخش مستند و نوآورانه هم گفت: عکاسان باید خودشان عکسی را که متناسب با بخش مستند و یا نوآورانه است انتخاب کنند و به دوسالانه ارسال کنند.

وی افزود: با این وجود انتظار نمی‌رود که همه عکاسان در شاخه‌های مختلف عکاسی بتوانند در دوسالانه شرکت کنند، همان طور که تجربه سال‌های قبل نشان داده است، از سوی دیگر هر عکسی قابلیت شرکت در دوسالانه را نیز ندارد باید به هر حال متناسب با بخش‌ها و مقررات دوسالانه باشد.

عباسی درباره بخش نوآورانه و میزان دخالت عکاسان در ارائه این آثار گفت: عکاسان در بخش نوآورانه مجازند هر گونه دخل و تصرفی را در عکس‌هایشان داشته باشند.

دبیر دوازدهمین دوسالانه عکس ایران،‌تفاوت این دوره را با دوره‌های قبل امکان ارسال آثار از طریق اینترنت اعلام کرد و گفت: در دوره‌های قبل عکاسان باید عکس‌هایشان را خودشان چاپ می‌کردند و به دوسالانه ارسال می‌‌کردند، اما امسال عکاسان می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت عکسهایشان را آپلود کنند و غیر از این تفاوت خاصی با دوره‌های قبل ندارد.

عباسی همچنین درباره انتظاراتی که از دوازدهمین دوسالانه عکس ایران می‌رود گفت: من انتظارات عجیب و غریبی از دوسالانه ندارم و معتقدم دوسالانه یعنی فعالیت دو سال عکاسی ایران که اگر رشدی داشته باشد یا نداشته باشد در دوسالانه دیده می‌شود.

 وی درباره برنامه‌های جنبی این دوسالانه شامل برپایی کارگاه آموزشی، نشست‌های تخصصی نقد و بررسی و همایش هم گفت: هنوز برنامه‌ریزی خاصی برای بخش جنبی نداشته‌ایم و در این باره تصمیم نگرفته‌ایم.

عباسی درباره مکان برپایی نمایشگاه آثار این دوسالانه در تهران هم گفت: با خانه هنرمندان ایران برای برگزاری این نمایشگاه صحبت کرده‌ایم اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است

ولی در صورت قطعیت، در گالری‌های خانه هنرمندان ایران و شهر یزد به طور همزمان این نمایشگاه برپا خواهد شد.

عباسی درباره طراحی پوستر این دوسالانه هم گفت: پوستر را به یکی از طراحان سفارش داده‌ایم که بعد از تأیید نهایی اعلام خواهیم کرد.

به گزارش فارس، دوازدهمین دوسالانه عکس ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، اردیبهشت ۱۳۹۱، همزمان در شهرهای تهران و یزد برگزار می‌شود.

ریاست شورای سیاست‌گذاری با محمود شالویی است و اسماعیل عباسی، سیدعباس میرهاشمی، افشین شاهرودی، علیرضا کریمی صارمی، فرهاد سلیمانی، مسعود زنده روح کرمانی، عبدالرحیم سیاهکارزاده در ترکیب شورای سیاست‌گذاری قرار دارند.

این دوسالانه در دو بخش مستند و نوآورانه برگزار می‌شود که داوران بخش مستند نادر داوودی، فرهاد سلیمانی، جاسم غضبانپور، محمد غفوری و مجید ناگهی هستند و شهریار توکلی، افشین شاهرودی، کیارنگ علائی، رومین محتشم و مهدی مقیم‌نژاد داوری آثار بخش نوآورانه را بر عهده دارند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این دوسالانه هشتم اسفندماه است وداوری آثار: ۱۰، ۱۱و ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ انجام خواهد شد.

به تمامی عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، بابت هر عکس یک میلیون ریال و به سه عکاس برگزیده در هر بخش (مجموعاً ۶ نفر) به هر یک ۲۰ میلیون ریال به عنوان جایزه و به شرکت‌کنندگان گواهی شرکت در دوسالانه همراه با یک کتاب الکترونیک به نمایشگاه اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست