1. خانه
  2. اخبار
  3. اطلاعیه جشنواره سنه دژ و توضیحاتی پیرامون این جشنواره

اطلاعیه جشنواره سنه دژ و توضیحاتی پیرامون این جشنواره

دبیرخانه جشنواره ملی عکس سنه دژ با ارسال اطلاعیه ای، توضیحات تکمیلی در باره این جشنواره و برنامه های مورد هدف در آن اعلام کرد. در ابتدای این اطلاعیه آمده است:
چند سالی است به همراه دوستان عکاس سنندجی در ادارات و ارگان های مختلف به دنبال گرفتن تاییدیه طرح جشنواره ملی عکس سنه دژ بودیم از شهرداری گرفته تا حوزه هنری، اداره ارشاد، میراث فرهنگی و سایر ارگان های ذی ربط، اما متاسفانه اسپانسری برای برگزاری این جشنواره پیدا نشد دلیل آن را هم خودمان نمی دانیم گاه! گاه! از نداشتن بودجه فرهنگی هنری گفتند و گاه فردا و پس فردا می کردند این پروسه سه سال بود که ناتمام مانده و در انتظار برگزاری. اینچنین بود که در سال ۱۳۹۱ برآن شدیم تا این جشنواره را به صورت مستقل و بدون حضور اسپانسری واحد برگزار کنیم که البته ناچار به اضافه کردن بندهایی مالی در فراخوان جشنواره شدیم به طوری که پذیرش هنرمندان تا ۴۰ نفر صورت می گیرد و هزینه جمع آوری شده در دبیرخانه غالباً صرف برگزاری جشنواره (هتل، پذیرایی، حمل و نقل، داوری، جوایز و…) می شود و قطعاً در سیر اجرای جشنواره ملاحظات مالی قابل تحقیق است.

همچنین با توجه به فعالیت برگزارکننده گان جشنواره در زمینه عکاسی بین الملل و حضور چندین ساله در نمایشگاه ها و فستیوال های اقلیم کردستان عراق برآنیم تا انشاالله جشنواره ای مشابه در پاییز سال ۱۳۹۲ در شهر سلیمانیه کردستان عراق با حمایت کامل مالی (اعم از هزینه رفت و آمد، اسکان و سایر هزینه های رایج )وزارت روشنبیری (فرهنگ و هنر کردستان عراق) با حضور بیست عکاس از شرکت کننده گان در جشنواره سنه دژ برگزار نماییم که در واقع جشنواره سنه دژ نمونه فعالیتی ست که به وزارت فرهنگ و هنر کردستان عراق ارسال می شود که با خواست خدا، پله ای برای برگزاری جشنواره ذکر شده باشد البته لازم به ذکر است مطلب برگزاری جشنواره عکاسی کردستان عراق در فراخوان جشنواره نیامده است و دلیل آن در حال اجرا بودن مراحل اداری جشنواره است و هنوز به قطعیت نرسیده است.

در پایان لازم می دانیم از همکاری سایت هایی چون: پایگاه عکس چیلیک، زوم نیوز، کلوپ عکس ایران، ای زد فوتو و ارت پارادیزو برای اطلاع رسانی این جشنواره تشکر کنیم و متاسفیم از اینکه دیگر سایت ها که خود را حامی عکاسی ایران می داند به خاطر عدم توافق در زمینه مالی حاضر به اطلاع رسانی فراخوان جشنواره نشدند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه برگزار کننده به رئوس برنامه های در نظر گرفته شده در جشنواره ملی عکس سنه دژ به این ترتیب اشاره کرده است: سی و یکم مردادماه: پذیرش عکاسان در زمان عصر، جلسه توجیهی در شامگاه.
:اول شهریورماه: صبح: عکاسی از حاشیه شهر (کمربندی فیض آباد، بازار تاناکورا) بعدازظهر: عکاسی از بازار قدیم سنندج
شب: عکاسی از نمای شهر در ارتفاعات کوه آبیدر
دوم شهریور ماه: صبح حاشیه شهر (عباس آباد)، بعدازظهر (عکاسی از بناهای تاریخی سنندج خانه کرد، موزه سنندج، خسرو آباد)
تا ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه تحویل فایل
سوم شهریورماه: صبح: اردوی عکاسی روستاهای کرجو و کیلانه و بعدازظهر: برگزاری مراسم اختتامیه.
همچنین دبیرخانه اعلام داشت مراحل بعدی اطلاع رسانی برای علاقه مندان و عکاسان شرکت کننده به همین شکل در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست