1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. توضیحاتی درباره طرح نظرسنجی پیرامون «۱۰روز با عکاسان»

توضیحاتی درباره طرح نظرسنجی پیرامون «۱۰روز با عکاسان»

 

آنچه در پی می آید مقدمه ای برای مخاطبین ” پایگاه عکس چیلیک ” است. پایگاهی که عهده دار اطلاع رسانی فعالیتی مغتنم شده است و به شکل طبیعی با وجود ارتباط دوسویه ای که این رسانه با مخاطبین کشوری خود دارد، نسبت به شفافیت اذهان این گروه، ضرورت بیان نکاتی را در خصوص طرح نظرسنجی پیرامون ” ۱۰روز با عکاسان ایران ” احساس کرده است.
این در حالی است که به زودی بخش نخست از انبوه اظهارنظرهایی که طی روزهای گذشته از سوی مخاطبین رسانه ” پایگاه عکس چیلیک ” از طریق ” ایــنجــا “ دریافت شده است، منتشر خواهد شد. بخشی که اگر نقد کرده، با ادبیاتی در خور درک و توان، طرح پرسش کرده و در پی تخریب و غرض ورزی نیست و اگر تعریف و تاییدی داشته، حول محور چاپلوسی، دلبری و … نچرخیده است.

مخاطبینی که پس از مشاهده انتشار اخبار سومین همایش ” ده روز با عکاسان ایران در محیط اطلاع رسانی ” پایگاه عکس چیلیک ” شاید انتظار آن را نداشتند که با چنین حجمی، اخبار و اطلاعات و گزارش هایی این رویداد، پشتیبانی شود.
اتفاقی که باعث شد در بسته ی مستقل خبری تمامی آنچه به شکل مستمر از ستاد اطلاع رسانی سومین دوره ” ده روز با عکاسان ایران ” ارسال می شود، برای آگاهی مخاطبین تهرانی و دیگر استان ها و شهرستان ها پشتیبانی و منتشر شود.

توضیحاتی درباره طرح نظرسنجی پیرامون «10روز با عکاسان»

در اینجا ذکر چندین نکته از سوی مجریان طرح نظرسنجی ” پایگاه عکس چیلیک ” ضروری است:
۱- وسیعترین و جامع ترین انجمن عکاسی کشور با پسوند ایران در کنار دیگر انجمن های عکاسی برای نخستین بار بانی این رویداد شده است و بجا است که باور کنیم آنان که در راس امور این انجمن مردم نهاد قرار گرفته اند با رای و نظر سایر عکاسان انتخاب شده اند، پس نقد شخص، منظور نظر ما نیست و یک رویداد با عنوان ” ده روز با عکاسان ایران ” مورد نظر است.

۲- تنها به اشکال هایی که بدون تردید، عینیت دارند نپردازید و پس از ارایه نقد و نظرتان تلاش کنید که راهکاری کاربردی- عملیاتی را برای بهبود وضعیت مورد نقص ارایه نمایید.

۳- باور ما این است که: “دوست آن باشد که گیرد دست دوست…” پس شما سابقه خطاهای پیشین “پایگاه عکس چیلیک ” و دیگر سایت های اطلاع رسانی را در بیان نظرتان نادیده بگیرید و مخاطب خود را گروه کاری سومین دوره ” ده روز با عکاسان در نظر بگیرید.

۴- برخی نظراتی که منتشر می شوند به دلایلی گوناگونی از جمله بار مفید برای خواندن مخاطب، کمبود جا، برخورد با قلب کلام و… فقط به بخش اصلی نظر پرداخته است. این حذف متون چیزی بیش از آغاز با سلام و مقدمات و اشاره به فرازها و فرودهای این رسانه و انتهایی بی ارتباط به بخش اصلی نظرسنجی نبوده و همچنین نادیده گرفتن مابقی متن به معنی سانسور نبوده و نیست. چرا که سانسور به معنی پاک کردن(عدم نشر) نظرات مالکین حقیقی و واقعی انجمن عکاسان ایران در جای جای کشور است که نه توجیه عقلی دارد و نه دلیل منطقی!

۵- در اغلب متن های رسیده خطاب نویسندگان گرامی به “پایگاه عکس چیلیک ” بوده است. جهت روشن شدن اذهان برای چندمین بار عرض می شود که حضور مدیرمسئول این رسانه در گروه سیاست گذاری سومین دوره “ده روز با عکاسان ایران” تنها پذیرش دعوت مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی از سایر رسانه های مکتوب و الکترونیکی در حوزه عکس و عکاسی بوده است.
در این زمینه چنانکه صورتجلسه های آن در دفتر انجمن عکاسان ایران مستند می باشد، مهدی سروری به عنوان مدیریت پایگاه عکس چیلیک همراه با احسان رافتی مدیر پایگاه خبری دوربین در جلسه ها حضور یافته و اعلام نظر کرده اند و در هیچ یک از تصمیم گیری های لحاظ شده در امور اجرایی این همایش، دخیل نبوده اند.
با این حال بنا بر یک تعهد صنفی و یک رفتار اخلاقی، ” پایگاه عکس چیلیک ” در کنار دیگر رسانه ها، این جای گیری را پذیرفت و مسئولیت اطلاع رسانی را عهده دار شد و در یک هماهنگی با مدیر پایگاه دوربین در آخرین نشست پیش از دوره، به احترام کسانی که برای اهالی عکس و عکاسی این سرزمین ماه ها وقت گذاشتند تا به نتایجی برسند و به اجرا گذاشتند مسئولیت اطلاع رسانی را در حدودی که ریاست انجمن و دبیر دوره و مدیر کمیته روابط عمومی تعیین کردند، عهده دار شد.

البته با استناد به این نکات، شایسته است باور داشته باشیم که این اسامی، از جمله توانمندترین ها در عرصه امور اجرایی عکاسی کشور هستند و پذیرش حجم کاری وسیع با تولد خطاهایی که بر هر دیدۀ منصفی آشکار و مبرهن است، قرین بوده و طرح منصفانه آنها نه تنها اسباب همدلی ها را فراهم می کند بلکه به صلاح امر و هدفغایی و مشترک همگان نیز کمک می کند.

البته همانگونه که وعده کردیم درج نام در کنار نظرها و توصیه ها نداریم، چرا که برای ما بیان دیدگاه و مشارکت در این امر و توجه به نکات حائز اهمیت است و نام ها هیچ نقشی در ارزش و اعتبار نظرها نبایستی داشته باشند! جالب اینجا است تا این لحظه – ساعت بیست شنبه ۲۷ دی ماه- از مجموع نظرهای دریافت شده از سراسر استان های کشور، نزدیک به ۸۰درصد آنها به نام ارسال شده اند و این نکته حامل پیامی سرشار از حسن نیت و سلامت برای برگزارکنندگان است.

با این مقدمه ضمن دعوت تمامی عکاسان و اعضای گرامی به ارایه نظرها و توصیه ها، انتظار می رود تا مدیران ودبیران و مسئولین محترم انجمن ها(عکاسان ایران، عکاسان مطبوعاتی ایران، صنعتی و تبلیغاتی، انقلاب ودفاع مقدس، عکاسان خانه تئاتر، دوستدار میراث فرهنگی و عکاسان سینما) نیز به موازات اخلاق نظردهی، به اخلاق نظرسنجی و نظریابی واقف بوده و با شکیبایی و صبوری نسبت به مرور متن ها اقدام کنند.

همکاران این رسانه در صورت احترام متقابل به دیدگاه نظردهندگان، حق پاسخگویی و نشر جوابیه دبیران انجمن ها را مغتنم و محفوظ می شمارد.

پیشین
گزارش تصویری: کارگاه آموزشی نورپردازی استودیویی
پسین
انتقاد شهاب الدین عادل از گرایش عکس‌های تئاتر به فرم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست