1. خانه
  2. اخبار
  3. بافت تابلوفرش مسابقه عکس فرش به سفارش عکاسان

بافت تابلوفرش مسابقه عکس فرش به سفارش عکاسان

دکتر مهدی هادی پور تابلوفرشی با نشان مسابقه عکس فرش دستباف ایران را پس از اتمام دوره بافت این اثر به دبیرخانه این مسابقه اهدا کرد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، برگزاری دومین مسابقه عکس فرش دستباف ایران اهداف گوناگونی را دنبال می کرد که یکی از آن میان، همراه و درگیر ساختن افکار عمومی در طول مدت برگزاری و از خلال اطلاع رسانی ها با هنر و صنعت فرش دستباف بوده است.

بافت تابلوفرش مسابقه عکس فرش به سفارش عکاسان

این دبیرخانه ضمن موفق شمردن این نگاه در بطن فعالیت دبیرخانه، یکی از نمونه های این جلب توجه افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به فرش دستباف ایران را صرف همت در بافت نشان مسابقه فرش دستباف توسط هنرمندان شهرستان قوچان برشمرد.

دکتر مهدی هادی پور متولد تیرماه سال ۱۳۴۴ و از جمله عکاسان شهرستان قوچان است که در کنار عکاسی به تخصص دندانپزشکی خود نیز مشغول است و پیرامون نحوه بافت این اثر فاخر اعلام داشت:
پس از اینکه از فراخوان برگزاری مسابقه عکس فرش دستباف ایران را دیدم، خانواده قالیبافی به مطب مراجعه کرد که مادر خانواده نیاز به ساخت پروتز دندان داشت که با توجه به شرایط، به جای هزینه های جاری این عمل، بافت فرش دستبافی با نشان مسابقه عکس فرش دستباف ایران را از ایشان تقاضا کردم و پیشنهاد من با استقبال و پذیرش این خانواده مواجه شد.

چندی بعد این خانواده روستایی که در ۸۵ کیلومتری شهرستان قوچان زندگی می کردند، تابلوفرش بافته شده را به مطب می آورند و به عنوان دندانپزشک عکاس حس کردم گام در جهت توسعه و اهمیت این هنر و صنعت ایرانی برداشتم.

این تابلو فرش با حضور دکتر مهدی هادی پور در نمایشگاه عکس فرش دستباف ایران در جزیره کیش، در حضور برگزیدگان و گروه داوری این مسابقه به " محسن زین العابدینی " دبیر مسابقه عکس فرش دستباف ایران به عنوان نماینده دبیرخانه اهدا شد.
این تابلوفرش در اندازه ۷۷ در ۵۵ سانتیمتر و در رجشمار ۳۵ بافته شده و بافت آن دو ماه به طول انجامیده است.

لازم به یادآوری است دومین دوره مسابقه سراسری عکس فرش دستباف ایران، اواخر اردی بهشت ماه سال جاری با معرفی برگزیدگان خود در جزیره کیش به کار خود پایان داد.
جهت مشاهده گزارش اختتامیه و همچنین گزارش تصویری مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقه عکس فرش دستباف ایران " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست