1. خانه
  2. اخبار
  3. بانک اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوان تشکیل می‌شود

بانک اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوان تشکیل می‌شود

بانک جامع اطلاعاتی فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوان با هدف پیوند هنرجویان و مراکز انجمن سینمای جوان در سراسر کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه‌ای دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان – منطقه ۳ با عنوان "تاک" که به میزبانی شهر ملایر از ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه برگزار می‌شود، صبح امروز با حضور هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، حجت‌الاسلام کرمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و دبیر جشنواره و یزدان عشیری مدیر روابط عمومی سینمای جوان کشور در محل سالن کنفرانس انجمن برگزار شد.

در ابتدا عشیری با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان در سطوح مناطق و استانها عنوان کرد: سلسله جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان اکنون پس از ۱۰ دوره برگزاری به رویدادهای مهم و تاثیرگذار در کشور تبدیل شدند و زمینه ساز نشاط و بالندگی و پویایی سینمای بومی و کشف استعدادهای جوان است. انجمن سینمای جوان در طول سال سه جشنواره را در قالب سه منطقه برگزار می‌کند که شامل تمامی استانهای کشور می‌شود.
 
به گفته وی در سال جاری جشنواره‌های منطقه‌ای آلامتو به میزبانی استان ایلام و خاوران به میزبانی خراسان جنوبی برگزار شد که در مقایسه با دوره‌های پیشین جشنواره هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی به اذعان صاحب‌نظران و کارشناسان شاهد رشد و تکامل بوده‌ایم. جشنواره منطقه‌ای تاک از اوایل هفته آینده با پیام جواد شمقدری معاون امور سینمایی آغاز می‌شود.
 
در ادامه این نشست هاشم میرزاخانی با اشاره به اهداف جشنواره عنوان کرد: ارتقا سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی با هدف بست و تامین ارزش‌های بالای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، موضوعات اجتماعی و فرهنگی، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس دستاوردهای جدید علمی، ظرفیت‌های فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی کشور با نگاه پرورش هنرمندان متعهد، خلاق و توانمند که بموجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می‌شود از جمله اهداف این جشنواره است.
 
وی ادامه داد: از طریق این جشنواره‌ها تولیدات یک ساله فیلم کوتاه در مناطق مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد و برپایی نشست‌های تخصصی و جلسات نقد و بررسی که در کنار جشنواره‌ها برگزار می‌شود و نیز کارگاه‌های موضوعی، فضا و بستر مناسبی برای برآورد نیازها مهیا می‌کند.
 
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران همچنین عنوان کرد: هزار و ۵۸۷ اثر در بخشهای مختلف به دبیرخانه جشنواره رسیده که از این آثار ۹۶۷ قطعه عکس، ۳۴۸ عنوان فیلم، ۲۰۱ عنوان فیلمنامه و ۷۱ قطعه پوستر فیلم به جشنواره ارسال شده که از میان این آثار ۵۹ عنوان فیلم، ۶۲ عکس از ۴۱ عکاس، ۱۴ فیلمنامه و ۹ قطعه پوستر انتخاب شدند. ۵۹ فیلم راه یافته شامل ۲۷ فیلم داستانی، ۱۶ فیلم مستند، ۸ فیلم تجربی و ۸ فیلم در زمینه پویانمایی هستند.
 
در ادامه این نشست دبیر جشنواره سینمای جوان تاک گفت: از استان همدان ۱۴ اثر فیلم، عکس، فیلمنامه و پوستر در بخش مسابقه راه یافتند. همچنین در این جشنواره چندین نشست پیش بینی شده که قطعاً‌ برای هنرمندان و فیلمسازان جوان کشور قابل استفاده است.
 
کرمی اضافه کرد: نشست با موضوع استانداردسازی در فیلم کوتاه نمایش و عرضه با حضور محسن برمهانی نشست کارگاه‌های تدوین دیجیتال و استانداردهای صوتی و تصویری با حضور مهرداد سلیمانی، نشست عکاسی با حضور علیرضا کریمی صارمی، نشست فیلمنامه نویسی با حضور شیرزاد سخایی و جلسات نقد و بررسی با حضور احمد کاوری در طول روزهای جشنواره پیش بینی شده است.
 
میرزاخانی با تاکید بر اینکه فیلم‌های دفاتر سینمایی جوان استانها برای نمایش و عرضه جمع‌آوری می‌شود، اضافه کرد: طی تفاهمنامه‌ای که با موزه سینما بسته‌ایم قرار است یک روز در هفته به صورت روتین از صبح تا ظهر فیلمهای خوب و سطح بالای انجمن سینمای جوانان دفاتر استان نمایش داده شود و بعد از آن جلسه نقد و بررسی گذاشته می شود. باید فضایی حاکم شود تا سینماگران جوان یکدیگر را بشناسند و ایرادات کار خود را در طی گفتگو با یکدیگر پیدا کنند.
 
وی افزود: انجمن ممانعتی برای حضور فیلمسازان جوان در جشنواره‌های مختلف ندارد. ما سعی می‌کنیم در حوزه بین‌المللی شرایطی را فراهم کنیم که فیلمسازان آثارشان را در جشنواره‌های معتبر عرضه کنند اما داوری بحثی سلیقه‌ای است و داوران می‌توانند نظرات خودشان را در جشنواره‌های مختلف اعمال کنند. حوزه هنری،‌ صدا و سیما، مسکر گسترش سینمای مستند تجربی و انجمن سینمای جوان چهار نهادی هستند که در بحث تولید فیلم کوتاه فعالیت می‌کنند اما اگر به رزومه کاری فیلمسازانی که با این ۴ نهاد همکاری می کند نگاه کنیم می‌بینیم که عمده جوانان فارغ التحصیلان انجمن سینمایی جوان هستند طبیعی است که محصولات انجمن از لحاظ کیفی نسبت به دیگر نهادهای حامی فیلم کوتاه پائین باشد چرا که فیلمسازان اولین تجربه خودشان را در امر فیلمسازی در انجمن سینمای جوان می‌سازند.
 
میرزاخانی در پایان گفت: البته انجمن سینمای جوان ضعف عمده‌ای دارد و آن هم این است که خیلی از فارغ‌ التحصیلان انجمن بعد از فارغ التحصیلی دیگر ارتباطشان را با انجمن قطع می‌کنند. به همین منظور قرار است بانک اطلاعاتی فارغ التحصیلان را راه‌اندازی کنیم و شرایطی شبیه فیس‌ بوک برای آنها فراهم کنیم تا بعد از پایان دوره آموزشی با یکدیگر و انجمن در ارتباط باشند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست