1. خانه
  2. اخبار
  3. با انتشار جدیدترین کتاب «سیدقاسم یاحسینی» صورت می‌گیرد: مجموعه‌ای از خاطرات و عکس‌های منتشر نشده شهید مهدی زین‌الدین

با انتشار جدیدترین کتاب «سیدقاسم یاحسینی» صورت می‌گیرد: مجموعه‌ای از خاطرات و عکس‌های منتشر نشده شهید مهدی زین‌الدین

خبرگزاری فارس: سیدقاسم یاحسینی از انتشار تازه‌ترین اثر خود با عنوان «لشگر آب» مجموعه‌ای از خاطرات و عکس‌های منتشر نشده سردار شهید «مهدی زین‌الدین» در آینده نزدیک خبر داد.

سیدقاسم یاحسینی، پژوهشگر و نویسنده ادبیات دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص تازه‌ترین آثار زیر چاپ خود، اظهار داشت: کتاب «عملیات در صدای قورباغه‌ها» که به خاطرات سردار امیر سالمی، فرمانده گردان شهید صدر از لشکر بدر اختصاص دارد که بزودی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.
وی اضافه کرد: این کتاب جزو نخستین کارهای مستقلی است که می‌توان کارنامه سپاه بدر را در آن مشاهده کرد؛ سپاه بدر متشکل از عراقی‌هایی بود که یا به ایران مهاجرت کرده بودند و یا در دوران اسارت توبه و به خواسته خود به جبهه رفتند.
یاحسینی همچنین با کتاب دیگر خود اشاره کرد و ادامه داد: کتاب «لشگر آب» به خاطرات ناصر ربیعه، عضو شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پایه‌گذار سپاه سوسنگرد و دشت آزادگان در اوایل انقلاب پرداخته که به زودی از سوی سوره مهر منتشر می‌شود؛ این اثر برای نخستین بار مخاطبان را با برخی از مسائل امنیتی که تاکنون روایت نشده، آشنا می‌کند.
وی افزود: دلیل این که چرا هویزه سقوط کرد اما تا پایان جنگ حسرت اشغال سوسنگرد بر دل صدام ماند، از جمله مواردی است که به صورت صادقانه از زبان ناصر ربیعه که در تمام صحنه‌ها حضور مستقیم و مؤثر داشته، آورده شده است.
یاحسینی اضافه کرد: کتاب «لشگر آب» در خصوص بخشی از فعالیت‌های شهید «مهدی زین‌الدین» است که تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است؛ چرا که این شهید به مدت چند ماه در سوسنگرد به عنوان مسئول بازجویی اسرای عراقی مشغول خدمت می‌شود که ضمن نگارش مطالبی از آن دوران، عکس‌های منتشر نشده‌ای از شهید زین‌الدین در این کتاب چاپ خواهد شد.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست