1. خانه
  2. اخبار
  3. با زبان عکس تمام دوران انقلاب قابل ثبت است

با زبان عکس تمام دوران انقلاب قابل ثبت است

مراسم افتتاحیه دومین جشنواره عکس «ما می‌توانیم» و تقدیر از حسین پرتوی و رونمایی از دو کتاب عکس همزمان با ایام خجسته دهه فجر به همت خانه عکاسان ایران در محل تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش موج به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در این مراسم، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی با ابرازعلاقه به هنرعکاسی، گفت: من خودم عکاس انقلاب هستم و هنوز تعدادی ازعکس‌های آن دوران را دارم و معتقدم عکاسی جزو معدود هنرهایی است که مفاهیم حسی و پیامش را بلاواسطه منتقل می‌کند و نیاز چندانی به تاویل و توجیه ندارد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین با تجلیل از عبدالحسین پرتوی، عکاس مطرح انقلاب، گفت: اگر نبود عکاسی که واقعه بیعت همافران را با امام راحل (ره) ثبت کند آیندگان از دیدن این سند تاریخی محروم می‌شدند.
وی همچنین تاکید کرد: با زبان عکس تمام دوران انقلاب قابل ثبت است و ما می‌توانیم توانمندی‌های فعلی جمهوری اسلامی را در همه عرصه‌ها به ثبت برسانیم.
دکتر حسن بنیانیان، رییس حوزه هنری نیزدر این مراسم با ابراز اظهار خرسندی از برگزاری این مراسم و همچنین تقدیرازهنرمندان عکاس شرکت کننده در دومین جشنواره عکس «ما می‌توانیم»، گفت: به دنبال این بودیم که دوربین هنرمندان، تلاش‌ها و موفقیت‌های مردم ایران را به تصویر بکشد، چون تا انسان‌های کوشا و متعهد معرفی نشوند کشور پیشرفت نمی‌کند.
وی خطاب به هنرمندان عکاس حاضر در مراسم، اظهار کرد: ما همچنان منتظر دریافت تصاویر خلاقانه شما از انسان متعهد ایرانی، برای انعکاس به جهانیان، هستیم.
در این مراسم از عبدالحسین پرتوی، عکاس پیشکسوت و خالق اثر به یاد ماندنی بیعت همافران ارتش با امام راحل (ره) در سال ۵۷ تجلیل شد و فرزند وی به نیابت از پدر، که در بستر بیماری است، لوح تقدیر برای یک عمر تلاش در عرصه هنر عکاسی را دریافت کرد.
در بخش دیگری از این مراسم با حضور مسوولان و پیشکسوتان عکاسی از دو کتاب عکس که به همت خانه عکاسان ایران تولید شده است رونمایی شد.
کتاب نخست «صنعت وهنر ایرانی» بود که به تصاویر توانمندی‌های صنعتی در میدان گازی پارس جنوبی (عسلویه) اختصاص داشت و دومین کتاب نیز با عنوان «آینه‌های از ایران» بود که در آن هنرمندان عکاس سه موضوع «تاریخ انقلاب، مناظر طبیعی و ایران امروز» را از دریچه نگاه خود به تصویر کشیده اند.
در بخش پایانی این مراسم آرا هیات داوران جشنواره عکس « ما می توانیم » به این شرح اعلام و از برگزیدگان تقدیر شد: مقام سوم: جاوید نیک پور، مقام دوم: دانیال زیرک و مقام اول: اسماعیل داوری.
گفتنی است، نمایشگاه آثار منتخب جشنواره «ما می‌توانیم» ازامروز یک شنبه ۲۰ بهمن به مدت ده روز در محل نمایشگاه خانه عکاسان ایران واقع در حوزه هنری تقاطع حافظ و سمیه در معرض دید علاقه مندان قرار دارد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست