1. خانه
  2. اخبار
  3. با کارشناسی اسماعیل عباسی؛ نشست کارگاه عکاسی جشنواره الموت برگزار شد

با کارشناسی اسماعیل عباسی؛ نشست کارگاه عکاسی جشنواره الموت برگزار شد

خبرگزاری فارس: نشست کارگاه عکاسی جشنواره الموت با کارشناسی اسماعیل عباسی در سینما حافظ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، ساعتی پیش در سینما حافظ نشست تخصصی عکاسی با موضوع «مجموعه عکس» با حضور عکاسان و علاقه‌مندان برگزار شد.
در این نشست اسماعیل عباسی ضمن اشاره به اهمیت توضیح در کنار عکس‌های مجموعه گفت: در بسیاری از عکس‌ها داشتن توضیح در کنار عکس کمک بسیاری به انتقال مفهوم عکس می‌کند.
وی در مورد عکاسی در مجموعه عکس ادامه داد: برای توضیح مجموعه عکس باید به سراغ ادبیات رفت درست مثل انشا چون عکس همه چیز را بیان نمی‌کند.
وی اذعان داشت: ماهیت عکس ثبت لحظه است و عکس ثبت برشی از یک صحنه محسوب می‌شود.
عباسی در توضیح مجموعه عکس در شیوه‌های مختلف گفت: عکاس در شکل اول مجموعه عکس جنبه‌های مختلف یک موضوع را به بیننده نشان می‌دهد، توالی در این شکل مطرح نیست و مهمترین مسئله نشان دادن تمام وجوه عکس است.
این استاد عکاسی تصریح کرد: در شکل دوم عکاس به بررسی یک موضوع یا پدیده در مکان‌های مختلف می‌پردازد. در شکل سوم ترتیب عکس‌ها بسیار مهم است و نمی‌توان آن را بهم زد که این بخش به چند زیر مجموعه تقسیم می‌شود.
این نشست با استقبال بیش از ۴۰ هنرمند عکاس در گالری عکس جشنواره برگزار شد و مهدی وثوق‌نیا عکاس قزوینی وی را در این نشست همراهی می‌کرد.
قابل ذکر است تور عکاسی یک روزه عکاسان جشنواره الموت روز ۲۱ اردیبهشت ماه به مناطق الموت برگزاری خواهد شد و بهترین عکس گرفته شده در این سفر لوح تقدیر و جایزه دبیر جشنواره را دریافت می‌کند.
جشنواره الموت از ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور نه استان در قزوین برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ا

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست