1. خانه
  2. اخبار
  3. با معرفی عکاسی ۳ ساله و برگزیدگان، ششمین جشنواره‌ی «عکس کودک» آغاز به کار کرد

با معرفی عکاسی ۳ ساله و برگزیدگان، ششمین جشنواره‌ی «عکس کودک» آغاز به کار کرد

ششمین جشنواره‌ی «عکس کودک» کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شامگاه ـ ۱۶ بهمن‌ماه ـ با معرفی برگزیدگان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم که در تالار همایش‌های حجاب برپا شد،علیرضا کریمی ـ دبیر جشنواره ـ با تقدیر از جامعه‌ی عکاسی گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ قطعه عکس از ۸۵۸ شرکت کننده به دبیرخانه رسید که حاصل رقابت در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال بود.
کریمی اضافه کرد: خردسال‌ترین عکاس در این جشنواره ۳ ساله و بزرگسال‌ترین آن‌ها ۶۳ ساله بود که گروه داوری جشنواره ۱۵۰ اثر از ۱۱۸ شرکت کننده را به بخش مسابقه راه دادند.
دبیر جشنواره این آمار را قابل توجه دانست و افزود: جامعه شناسان و روان‌شناسان کودک باید به این نمایشگاه آثار به چشم یک پروژه و برنامه‌ی پژوهشی نگاه کنند و فقط به اینکه جشنواره‌ای برگزار می‌شود و گروهی جایزه می‌برند اکتفا نکنند.
او در پایان سخنانش تاکید کرد که موضوع عکاسی در بخش کودک و نوجوان آزاد و در بخش بزرگسال «کودک» بوده است.

با معرفی عکاسی 3 ساله و برگزیدگان، ششمین جشنواره‌ی «عکس کودک» آغاز به کار کرد

همچنین در این مراسم کتاب جشنواره با انتشار آثار برگزیده‌ رونمایی شد.

به گزارش ایسنا،در بخش دیگری از این مراسم حمیدرضا شاه‌آبادی ـ معاون تولید کانون ـ همزمان شدن این جشنواره را با دهه‌ی فجر به فال نیک گرفت و در سخنانی گفت: گونه‌های هنری در دوره‌ی انقلاب متولد شد و صاحب‌نظران عکاسی معتقدند، این هنر بعد از انقلاب دچار حرکتی بزرگ شده است.
او متذکر شد: برگزاری جشنواره جزو اولویت‌های ماست، چرا که عکاسی نوع نگاه کودکان را نسبت به اطرافشان تغییر می‌دهد و به آن‌ها یاد می‌دهد که عمیق‌تر ببینند و این یک ضرورت در جهان امروز است.

معاون تولید کانون تصریح کرد: جهان امروز مملو از اطلاعات، حرکت و اخبار است و در این حرکت، انسان چنان برای امرار معاش خود می‌شتابد که باعث می‌شود به اطرافش توجهی نکند، هنر خود را خوب نبیند و یا این که تصاویر را محور ببیند.

او افزود: در این حجم رسانه و اخبار، انسان دچار توهم شده است. توهم اینکه دانشش زیاد است و این باعث می‌شود در جامعه‌ی جهانی به انسان‌های متوسطی تبدیل شویم و تمام این‌ عوامل باعث می‌شوند ما به معرفت نرسیم.
شاه‌آبادی تاکید کرد :عکاسی این امکان را فراهم می‌کند تا در این حرکت سریع‌، مکث کنیم و از منظر معرفت شناختی اطرافمان را تحلیل کنیم، لذا کادر عکاسی تغییر هنرمندانه‌ی ماست.

در ادامه این مراسم فیلم کوتاهی درباره‌ی «عکس کودک» به نمایش درآمد و سپس برگزیدگان سه بخش معرفی شدند.
بر اساس انتخاب هیات داوران،در بخش کودک به ترتیب آنیتا فتاح حسینی (۷ ساله از تهران) ، عمادالدین احمدی (۱۰ ساله از تهران) و امینه سادات حسینی زهرایی (۱۲ ساله از مشهد) به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و لوح تقدیر و یک دوربین هدیه گرفتند.
در بخش نوجوان نیز هیات داوران جشنواره، فاطمه سادات حسینی زهرایی از مشهد، الهه صادقی ورنوشه از قم و بهزاد نیرآبادی از نیشابور را به عنوان نفر اول تا سوم معرفی کرد که این سه هرمند نیز لوح تقدیر و یک دوربین دریافت کردند.
در بخش بزرگسال نیز محمد گلچین از طالش به عنوان نفر اول جشنواره ۵ سکه،آریز قادری از سنندج ۴ سکه و امیر حسین حدادیان زنجانی از گرگان ۳ سکه دریافت کردند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست