1. خانه
  2. اخبار
  3. با پرتره‌های بازیگران، نمایشگاه «گلبرگ‌ها»ی پیام ایرائی افتتاح شد

با پرتره‌های بازیگران، نمایشگاه «گلبرگ‌ها»ی پیام ایرائی افتتاح شد

با پرتره‌های بازیگران،
نمایشگاه «گلبرگ‌ها»ی پیام ایرائی افتتاح شد

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۸۹/۱۱/۲۶
۰۲-۱۵-۲۰۱۱
۱۰:۴۳:۳۸
۸۹۱۱-۱۶۵۷۹: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

نمایشگاه عکس‌های پیام ایرائی با عنوان «گلبرگ‌ها» شامگاه ـ ۲۵ بهمن‌ماه ـ با حضور جمعی از هنرمندان در تالار انتظامی خانه هنرمندان افتتاح شد.

به گزارش بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،این نمایشگاه دربرگیرنده ۱۸۰ پرتره از بازیگران سینمای ایران است که از میان بیش از ۵۰۰ قطعه عکس که از سال ۱۳۸۵ تا کنون از دریچه دوربین پیام ایرائی به ثبت رسیده،انتخاب شده است.

حمیده خیرآبادی، مهین شهابی، ثریا قاسمی، پرویز پرستویی، جمشید مشایخی، ژاله علو، هما روستا، بهزاد فراهانی، امین تارخ، چنگیز جلیلوند، شهلا ریاحی، رضا کیانیان، مسعود رایگان، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، پانته‌آ بهرام، فاطمه معتمدآریا، نسرین مقانلو، فریبا کوثری، نیکی کریمی، شهاب حسینی، محمدرضا گلزار، الناز شاکردوست، لیلا بلوکات، ویشکا آسایش، حامد بهداد، رضا داودنژاد، بهاره رهنما، لادن مستوفی، مهناز افشار، پژمان بازغی، امیر زندی، حمید گودرزی، آناهیتا همتی، بهنوش طباطبایی، عسل بدیعی، آنا نعمتی، حسام نواب صفوی، شایسته ایرانی و…از جمله هنرمندان هستند که از دریچه دوربین ایرائی ثبت شده‌اند.

لیلا بلوکات – بازیگر سینما و تلویزیون در بازدید از این نمایشگاه گفت: فکر می‌کنم آثاری که در نمایشگاه به نمایش درآمده از لحاظ کیفیت هنری شاخص هستند. یکی از مهم‌ترین ویژگی عکس‌ها این است که خیلی زنده هستند و شاید بتوان گفت همه بازیگران را زیباتر و جوان‌تر از آنچه هستند نمایش می‌دهد.

او افزود: من فکر می‌کنم پیام ایرائی با عکس‌هایش به نوعی هنرمندان را احیا می‌کند. او زاویه‌های خوب صورت‌های آنها را می‌شناسد و با ژست‌های هنرمندانه و حرفه‌ای که به آنها پیشنهاد می‌دهد ،بهترین عکس‌ها را می‌گیرد. به طور کلی نمایشگاهی خیلی خوبی بود و من خیلی دوست داشتم.

امیر زندی از دیگر بازدید کنندگان نمایشگاه نیز بیان کرد:خوشحالم که به بهانه عکس‌هایی که از خانواده هنری مملکت وجود دارد، این خانواده دور هم جمع شده‌اند.

او افزود: متاسفانه فلسفه کار گروهی چندان در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود. در حالیکه سینما و نمایش یک کار تیمی است. در این عرصه هیچ کس به تنهایی نمی‌تواند به جایی برسد، اما متاسفانه این کار به لحاظ همبستگی گروهی کمی دچار ضعف و نقصان است. من آرزو می‌کنم این خانواده ارزشمند کمی اختلافات را کنار بگذارند و به دور از برخی بخل‌ها و حسادت‌ها با دلی صاف در کنار هم باشند.

او عنوان کرد: اگر این خانواده کمی بیشتر با هم دوست باشند و در چنین محافلی حضور پررنگ تری داشته باشند و با صفا و صمیمیت در کنار هم قرار بگیرند، می‌توانیم بیشتر و بیشتر از با هم بودن لذت ببریم.

رضا داودنژاد و عسل بدیعی نیز از دیگر کسانی بودند که از نمایشگاه «گلبرگ‌ها» دیدن کردند.

عسل بدیعی درباره این نمایشگاه توضیح داد: من به یک جمله اکتفا می‌کنم و آن اینکه من عاشق عکس‌های پیام ایرائی هستم.

رضا داودنژاد نیز ضمن بازدید از عکس‌های پیام ایرائی، گفت: خیلی خوشحالم که بالاخره پیام موفق شد علی‌رغم تمام مشکلات این نمایشگاه را بر پا کند. او چند سال است که برای جمع‌آوری و برگزاری این نمایشگاه زحمت کشیده و من واقعاً خوشحالم که زحماتش به نتیجه رسیده است.

او درباره حال و هوای نمایشگاه گفت: این نمایشگاه و مجموعه عکس‌های زیبای هنرمندان کشورمان به قدری زنده و واقعی است که حضور حقیقی آنها را در کنار هم برایم تداعی می‌کند و این گردهمایی در چنین فضایی حس خوبی را برایم ایجاد می‌کند.

سعید کاردار ـ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد که با حمایتش این نمایشگاه برپا شده است درباره دلیل حمایتش از یک نمایشگاه فرهنگی گفت: به موجب کیفیت کارهای ایرائی و همچنین منحصر به فرد بودن پرتره‌هایش تصمیم گرفتم که او را در برگزاری این نمایشگاه یاری کنم.

نمایشگاه عکس «گلبرگ‌ها» تا چهارم اسفندماه، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ میزبان هنرمندان‌وعلاقمندان است.

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست