1. خانه
  2. اخبار
  3. بررسی عکسهای نیکول فریدنی در نگارخانه ۶

بررسی عکسهای نیکول فریدنی در نگارخانه ۶

سیمون آیوازیان عکسهای نیکول فریدنی را در نگارخانه ۶ بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیمون آیوازیان، عکاس پیشکسوت قرار است فردا، ۲۰ مهر عکسهای نیکول فریدنی را در نگارخانه ۶ بررسی کند.

این برنامه سومین نشست نگارخانه ۶ است که در حاشیه نمایشگاه "مروری بر عکسهای ۴۰ ـ ۵۰" صورت می‌گیرد. نشستهای قبلی در مورد آثار بهمن جلالی و کاوه گلستان بود. 

نیکول فریدنی در سال ۱۳۱۴ در شیراز به دنیا آمد و از شش سالگی با عکاسی آشنا شد. شروع کار فریدنی به  چاپ عکس‌های سیاه و سفید بر می‌گردد و از همانجا بود که به عکسبرداری روی آورد. اگر چه وی در مدت پنجاه سال در شاخه‌های مختلف عکاسی کارکرد اما آن نوع عکاسی که همیشه ذهن و توانش را به خود مشغول ساخت، عکاسی طبیعت بود.

عکسهای سیاه و سفید نیکول فریدنی، شفافیت و وضوح زیادی داشته و ریزترین جزییات طبیعت را نمایان می‌سازند. دقتی که در پس آن، مفهومی بسیار عمیق‌تر از وسواس فنی نهفته است. همچنین او تاکید زیادی بر زمان طلایی عکسبرداری داشت و معمولاً در موقعیتهای خاصی اقدام به نوردهی فیلم می‌کرد. تمام این کارها، باعث می‌شد که عکسهای سیاه و سفید وی کیفیت بالایی داشته باشد.

نیکول فریدنی در مدت پنج دهه به طور مستمر به نقاط مختلف ایران سفر کرد و در شرایط مختلف و چه بسا سخت، به عکاسی پرداخت. وی در تاریخ ۷ بهمن ۱۳۸۶ درگذشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست