1. خانه
  2. اخبار
  3. برپایی دو نمایشگاه نقاشی، عکس و حجم در مؤسسه صبا

برپایی دو نمایشگاه نقاشی، عکس و حجم در مؤسسه صبا

نگارخانه‌های مؤسسه فرهنگی و هنری صبا میزبان دو نمایشگاه نقاشی، عکس و حجم است که به صورت همزمان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، اولین نمایشگاه به ارائه آثار حجم عباس قانع اختصاص دارد که از ۲۲ اثر حجمی این هنرمند نام آشنای ساکن قزوین رونمایی شد.
قانع در حوزه‌هایی چون شاهنامه‌نگاری، حماسه‌های دفاع مقدس، روایات و اسطوره‌های مذهبی و قومی با شیوه‌ای خلاقانه در قالب‌ نقاشی، تصویرسازی و حجم به فعالیت هنری مشغول است و دارنده‌ مدرک ممتاز هنری از آکادمی مونیخ است.
آثار حجم عباس قانع همگی زیر بمباران موشک‌های دشمن پدید ‌آمده‌اند و با خود نشان و یادگاری از جوشش احساس و عاطفه‌ای سرشار نسبت به آرمان «دفاع» و باور «حماسه و ایثار» در برابر وحشیگری دشمن دارند. این آثار که عمدتاً با ورق مس ساخته شده‌اند دارای ویژگی‌های متنوعی از جمله شخصیت‌پردازی، وجوه تمثیلی، بیان والاترین عواطف پرشور و تاب انسانی در قالب مفاهیمی چون انتظار، ‌سوگ، حماسه و پیوندهای عاطفی و انسانی است. آثاری از جمله مادران و فرزندان، آسیب‌دیدگان جنگ و "عروج شهدا " که نگینی در میانه این حلقه است.
بخش دوم این نمایشگاه ارائه ۹ تابلوی نقاشی از ۹ نقاش معاصر است؛ ۲ اثر ماندگار جلوه‌های «حماسه و دفاع» در نقاشی معاصر به شمار می‌رود در این بخش به چشم می‌خورد، اثری از «حبیب‌الله صادقی» که تابلویی در چند قسمت بوده و حالات و مراحل مختلفی از سلوک جهاد و طریقت معنوی حماسه‌سازان رزمنده را ترسیم می‌کند، دومین اثر نیز متعلق به «مصطفی گودرزی» هنرمند برجسته است، اثری خاطره‌انگیز که تداوم آرمان شهادت را از سرچشمه قدسی عاشورا و جوشش خون سرور شاهدان تاریخ نشان می دهد.
جمشید حقیقت‌‌شناس، محمد فاسونکی، ژیلا کامیاب، رضوان صادق‌زاده، منیژه صحی، نگار آیت‌الهی، مریم ابطحی، ۷ نقاش دیگری هستند که با ۷ اثر با موضوع تجلی والاترین حماسه های مردمی در طول دفاع مقدس در این نمایشگاه حضور دارند. این آثار متعلق به گنجینه موسسه صبا بوده و در ردیف آثار ارزشمند نقاشی معاصر محسوب می شود.
دومین نمایشگاه «جشنواره عکس رشد» است که ششمین دوره خود را در دو بخش دانش آموزی و بزرگسال با دو گرایش ایران سرزمین پرگهر و آموزش و پرورش برگزار می کند که عکاسان دانش آموز و آزاد روایتی تصویری از اقلیم، آئین و اجتماع در سرزمین پرگهر خود؛ "ایران " و نیز جلوه هایی از همه آنچه در ارتباط با مدرسه، دانش‌آموز، فضاهای زندگی و روابط روزمره دانش‌آموز و معلم، محیط‌های آموزشی می‌گذرد ارائه داده‌اند.
نگارخانه‌های خیال شرقی و لرزاده در مجموعه صبا به مدت ۱۰ روز میزبان عموم علاقه‌مندان خواهند بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست