1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزیدگان دومین مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی اعلام شد

برگزیدگان دومین مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی اعلام شد

جلسه داوری دومین دوره مسابقه سفره‌های حسینی روز گذشته برگزار شد و هیات داوران برگزیدگان این مسابقه را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در آخرین روزهای سال جاری، جلسه داوری دومین دوره از مسابقات سفره‌های حسینی با حضور پنج داور این مسابقه، محمد مهدی رحیمیان، یدالله عبدی، حسین بهرامی، مهدی سروری و مهدی توکلیان در محل سالن سپیده فرهنگسرای انقلاب برگزار شد و از بین ۴۸۵ اثر پذیرفته شده ۴۱ اثر به عنوان آثار برگزیده به نمایشگاه این مسابقه راه پیدا کردند و سه عکس به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.
محمدصالح حجت الاسلامی دبیر این مسابقه اعلام کرد: ما در این مسابقه نسبت به مسابقه قبلی یعنی دومین مسابقه عکاسی از سفره‌های افطار که دو ماه گذشته برگزار کردیم نه تنها بیش از ۳۰۰ درصد افزایش کمی ارسال آثار داشتیم، بلکه به لحاظ کیفی هم رشد بسیار ‌بالایی داشتیم و می‌توان اذعان کرد که حرکت رو به جلوی چشمگیری اتفاق افتاده است و همین امر سبب شد، با وجود این که در فراخوان گزینه‌ای برای عکس شایسته تقدیر در نظر گرفته نشده بود، اما در کنار سه عکس برتر یک عکس دیگر هم مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۶۵۰ اثر از بیش۱۸۰ هنرمند به دبیر خانه این دوره ارسال شده بود که ۴۸۵ اثر در انتخاب اولیه پذیرفته شده و به داوری نهایی گذاشته شد.
در نهایت سه اثر برتر و ۴۱ اثر منتخب مشخص شدند که متعلق به ۳۰ هنرمند از نقاط مختلف کشور است.
دبیر دائمی مسابقات هنری سفره های ایرانی اسلامی تاکید کرد: در این مسابقه شاهد عکس‌هایی از تنوع فرهنگی ایران اسلامی و حتی کشورهای مسلمان و شیعه مجاور بودیم و امیدواریم که در مسابقات بعدی آثار غنی‌تری در این زمینه به دبیرخانه ارسال شود.
وی در خصوص علت تاخیر داوری و تعویق افتادن مراسم اختتامیه و برپایی نمایشگاه این مسابقه گفت: استقبال گسترده رسانه ها و هنرمندان سراسر کشور از این مسابقه باعث شد با مشکلاتی از قبیل آماده سازی فایل ها برای داوری که به دلایل فنی و نقص به هنگام ارسال پدید آمده بود روبرو شویم که باید مرتفع می شد و همین امر برنامه پیش بینی شده را با تغییراتی روبرو ساخت.
حجت الاسلامی از آغاز مذاکرات و بررسی پیشنهادات حامیان مختلف برای چاپ کتاب این نمایشگاه خبر داد و ابراز امیدواری کرد که همزمان با افتتاح نمایشگاه، کاتالوگ این نمایشگاه هم منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.
وی در خاتمه گفت: سایت لقمه به زودی فراخوان دومین دوره از مسابقه عکاسی از سفره های هفت سین را هم منتشر خواهد کرد به همین منظور از کلیه علاقه‌مندان به فرهنگ این مرزو بوم عکاسان هنرمند کشورمان درخواست می کنم که از هم اکنون در صدد تهیه عکس های مناسب و مورد نیاز برای این مسابقه برآیند تا بتوانند با بهترین آثار و بیشترین توان در این مسابقه که به دنبال ثبت لحظه های ناب از گوشه های فرهنگ بالنده ایرانی است حضور و مشارکت داشته باشند.
بر اساس این گزارش اسامی هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته عبارتند از: رجبعلی اصفهانیان، راضیه بابازاده، ابراهیم باقرلو، حسین برازنده، محمد تاجیک، اکبر ترابی، مرتضی جعفری، رضا جلالی، سید علی حسینی فر، اکبر حیدری، جمشید رجب دوست، کلثوم ریاحی، سهیل زندآذر، سید هاشم شاکری، حمید شفیعی زاده، وحدت صدر محمدی، سارا طاهر مقدس، محمد علی طاهری پور، فرامرز عامل بردبار، آریا عبدالحسنی، رضا عنصر سیار، جمشید فرجوند فردا، حسن قائدی، مهدی کمیلی، داوود کهن ترابی، نیما گرشاسبی منصوره معتمدی، محمد جواد مشهدی، پیمان ملکی مقدم، محمد امین نادی.
منصوره معتمدی با ۵ اثر برگزیده رکورددار این دوره است. دو اثر وی در دومین مسابقه عکاسی از سفره‌های افطاری نیز به نمایشگاه راه پیدا کرده بود که یکی از آنها یکی از جوایز برتر را هم به خود اختصاص داد.
فراخوان دومین مسابقه عکاسی از سفره های حسینی توسط سایت لقمه (دبیرخانه دائمی مسابقات هنری سفره های ایرانی اسلامی) در ابتدای ماه محرم گذشته منتشر شده و با مشارکت فرهنگسرای انقلاب به انجام رسید. زمان برپایی نمایشگاه این مسابقه و برگزاری مراسم اختتامیه در این فرهنگسرا هم متعاقباً اعلام خواهد شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست