1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری معرفی شدند

کتاب  – همشهری‌آنلاین:
دومین دوره جشنواره کتاب‌های نفیس هنری برگزیدگان خود را با حضور جمعی از چهره‌های پیش‌کسوت عرصه چاپ و نشر و علی‌اکبر اشعری، رسول جعفریان و وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی شناخت.

برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری عصر  دوشنبه،۱۱ اردیبهشت،در مراسم اختتامیه این جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

مراسم اختتامیه دومین جشنواره کتابهای نفیس و هنری با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام رسول جغفریان رئیس موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اشعری دبیر کل شورای سیاستگذاری این جشنواره و محمدرضا سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در محل مجلس شورای ملی و کتابخانه مجلس برگزار شد.

اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر این جشنواره به نقل از مهر به شرح زیر است.

در بخش کتب مذهبی ودینی هیئت داوران ، قرآن کریم به خط مرحوم احمد نی ریزی را از انتشارات خانه فرهنگ گویا شایسته دریافت لوح تقدیر دانستند. در این بخش اثری شایسته دریافت تندیس جشنواره نشد.

در بخش کتاب‌های هنری، کتاب افسانه جاویدان فرش از انتشارات فرهنگسرای میردشتی شایسته تقدیر شناخته شد و کتاب شیرینی‌های سنتی و مدرن پانیذ که توسط نشرسمیرا منتشر شده است، برنده تندیس جشنواره شد.

در بخش کتاب‌های ادبی دیوان حافظ به خط غلامحسین امیرخانی از انتشارات فرهنگسرای میردشتی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد و هیئت داوران در این زمینه کتابی را شایسته دریافت تندیس جشنواره معرفی نکردند.

در بخش ایران شناسی کتاب ایران عصر قاجار از انتشارات فرهنگسرای میردشتی عنوان اثر شایسته تقدیر را دریافت کرد و کتاب از تهران تا تهران از انتشارات یساولی برنده تندیس جشنواره شد.

در حوزه کتاب‌های چاپ برگردان اربعین عبدالرحمن جامی از انتشارات آفرینش های آستان قدس رضوی شایسته تقدیر و تندیس جشنواره به کتاب مصحف شریف ارسنجانی از انتشارات موسسه عظام هنر رسید.

در پایان این مراسم از اسماعیل دمیرچی به خاطر تدوین کتاب هویت‌های پایه دار تقدیر شد همچنین از نشر جامع هنر به عنوان برگزیده بخش لیتوگرافی، از چاپخانه خانه فرهنگ و هنر گویا به عنوان برگزیده بخش چاپ و از گروه ترنج به عنوان برگزیده بخش صحافی تقدیر به عمل آمد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

  1. خانه
  2. اخبار
  3. برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس وهنری معرفی شدند

برگزیدگان دومین جشنواره کتاب‌های نفیس وهنری معرفی شدند

 

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۹:۵۱
برگزیدگان دومین جشنواره کتاب های نفیس و هنری در اختتامیه این جشنواره در عمارت قدیم شورای ملی معرفی و تجلیل شدند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجتبی حسینی، رییس کتابخانه و موزه ملی ملک در اختتامیه دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری به نمایندگی از هیات‌داوران بیانیه‌ داوران را قرائت کرد و گفت: در این دوره ۱۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و داوران، فعالیت خود را با وسواس و دقت ویژه‌ای آغاز کردند.

وی با اشاره به تعیین ملاک‌های ارزیابی کتاب‌های نفیس و هنری در این دوره از جشنواره افزود: در طی داوری آثار به این نتیجه رسیدیم که کتاب نفیس کتابی نیست که به طور مستقل دارای کاغذ نفیس، چاپ نفیس، جلد نفیس و … باشد بلکه کتابی نفیس است که میان تمام اجزای آن اعم از چاپ، کاغذ، جلد، محتوا و … تناسب و نظم وجود داشته باشد.

حسینی در ادامه اظهار کرد: در مرحله دوم داوری ۴۹ اثر انتخاب و در گروه‌های پنج‌گانه طبقه‌بندی و ارزیابی شد که نتایج آن امروز اعلام می شود.

در ادامه این مراسم، اسامی برگزیدگان دومین جشنواره بین‌المللی کتاب‌های نفیس و هنری در ۵ گروه جداگانه اعلام شد.

داوران بخش «مصاحف و کتب مذهبی» قرآن کریم به خط مرحوم احمد نیریزی را از انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا شایسته دریافت لوح تقدیر دانستند. در این بخش اثری شایسته دریافت تندیس جشنواره نشد.

در بخش «کتاب‌های هنری» کتاب افسانه جاویدان فرش، از انتشارات فرهنگسرای میردشتی شایسته تقدیر شناخته شد و کتاب شیرینی‌های سنتی و مدرن پانیذ که توسط نشر سمیرا منتشر شده است، برنده تندیس جشنواره شد.

در بخش «کتاب‌های ادبی» دیوان حافظ به خط غلامحسین امیرخانی از انتشارات فرهنگسرای میردشتی به عنوان اثر شایسته‌تقدیر شناخته شد و داوران، در این  بخش کتابی را شایسته دریافت تندیس جشنواره معرفی نکردند.

در بخش «ایران‌شناسی» کتاب ایران عصر قاجار از انتشارات فرهنگسرای میردشتی عنوان اثر شایسته‌تقدیر را دریافت کرد و کتاب «از تهران تا تهران» از انتشارات یساولی برنده تندیس جشنواره شد.

در حوزه «کتاب‌های چاپ برگردان» کتاب اربعین عبدالرحمن جامی از انتشارات آفرینش‌های آستان قدس رضوی شایسته‌تقدیر اعلام شد و تندیس جشنواره به کتاب مصحف شریف ارسنجانی از انتشارات موسسه عظام هنر رسید.

در پایان این مراسم از اسماعیل دمیرچی به خاطر تدوین کتاب هویت‌های پایه‌دار تقدیر شد. همچنین از نشر جامع هنر به عنوان برگزیده بخش لیتوگرافی، از چاپخانه خانه فرهنگ و هنر گویا به عنوان برگزیده بخش چاپ و از گروه ترنج به عنوان برگزیده بخش صحافی تقدیر شد.

همچنین از آقای داوودی‌پور از انتشارات زرین سیمین به عنوان پیشکسوت چاپ تجلیل شد.

آیین پایانی دومین جشنواره کتاب‌های نفیس و هنری عصر یکشنبه ۱۱ اردیبهشت با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رسول جعفریان رییس موزه و کتابخانه مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر اشعری دبیر کل شورای سیاستگذاری این جشنواره و محمدرضا سعیدآبادی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در محل مجلس شورای ملی و کتابخانه مجلس برگزار شد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست