1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره کتاب های نفیس و هنری « ایران عصر قاجار » را برگزید

جشنواره کتاب های نفیس و هنری « ایران عصر قاجار » را برگزید

در مراسم برگزاری دومین جشنواره کتاب های نفیس و هنری از کتاب " ایران عصر قاجار از دید مونتابونه عکاس ایتالیایی " تقدیر به عمل آمد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور شخصیت های فرهنگی، هنری و همچنین تنی چند از مسئولین همراه بود در بخش ایران شناسی کتاب " ایران عصر قاجار از دید مونتابونه عکاس ایتالیایی " از انتشارات فرهنگسرای میردشتی با گردآوری مژگان طریقی تقدیر شد.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " این کتاب به ترجمه منصوره دهقانی سلماسی و مدیریت هنری مهدی وثوق نیا بوده و در دیباچه کتاب توضیحاتی از: شهریار عدل، کارلو چرتی و دکتر محمدستاری توضیحاتی پیرامون عکاس کتاب – مونتابونه – و آثار ارایه شده آورده شده است

مژگان طریقی به عنوان گردآورنده نیز در پیشگفتار کتاب آورده است:
آلبوم فوق شامل ۷۱ قطعه عکس از مونتابونه است که با اندک تفاوتی در عکسها در سه نسخه به چاپ رسیده است. دو نسخه از آن در گنجینه کاخ گلستان که ۶۲ قطعه عکس دارد و یک آلبوم که در موزه مارچیانای شهر ونیز نگهداری می شود. هر آلبوم بنا بر اهدای آن به افراد مختلف عکس هایی اضافه یا کم شده است.
در آلبوم موجود در کاخ گلستان عکسی از بانوان موجود نیست در حالی که در آلبوم فوق چهار قطعه عکس از بانوان گنجانده شده که سه نفر آنها ایتالیایی و یک عکس از بانوان ارامنه اهل تفلیس می باشد.
عکس های دیگر با مضامینی چون: مناظرشهری، فرهنگ اجتماعی مردم، بناهای تاریخی و مرمت و بازسازی بناها و پوشش مردم، سلسله مراتب اجتماعی و طبقاتی مردم ومشاغل، فضاهای مختلف که نشانگر ارزش و رتبه شغلی و خانوادگی آنها است عکاسی شده اند.

همچنین در مراسم اختتامیه دومین جشنواره کتاب های نفیس، کتاب " از تهران تا تهران " از انتشارات یساولی نیز با اهدای تندیس جشنواره تقدیر شد.
لازم به یادآوری است در این دوره از جشنواره ۱۳۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از بررسی های نخستین، تعداد ۴۹ اثر به مرحله دوم داوری راه یافت و در نهایت ۵ جلد کتاب حائز تقدیر گروه داوری این جشنواره شناخته شدند.
شایان توجه است در آیین اختتامیه دومین جشنواره کتاب های نفیس و هنری که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رسول جعفریان ریاست کتابخانه مجلس شورای اسلامی، علی اکبر اشعری ریاست شورای سیاستگذاری جشنواره و همچنین محمدرضا سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو حضور داشتند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست