1. خانه
  2. اخبار
  3. به بهانه روز جهانی عکاسی، بخشی از کتاب‌های نیکول فریدنی اهدا شد

به بهانه روز جهانی عکاسی، بخشی از کتاب‌های نیکول فریدنی اهدا شد

به بهانه روز جهانی عکاسی،
بخشی از کتاب‌های نیکول فریدنی اهدا شد

سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی
۱۳۹۰/۰۵/۰۸
۰۷-۳۰-۲۰۱۱
۱۱:۱۴:۵۹
۹۰۰۵-۰۵۱۷۲: کد خبر

خبرگزاری دانشجویان ایران – تهران
سرویس: فرهنگ و هنر – هنرهای تجسمی

همسر زنده‌یاد نیکول فریدنی از اهدای بخشی از مجموعه کتاب‌های نفیس این هنرمند عکاس، در آستانه روزجهانی عکاسی به «برنامه جهانی غذا» سازمان ملل متحد خبر داد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منیر سلطانی در همین رابطه طی یادداشتی توضیح داد: «بسیار خوشحال هستم که یک روز ـ ۲۸ مردادماه ـ به نام روزعکاسی شناخته شده است و به همین بهانه پیشاپیش این روز را به تمام عکاسان دنیا و به ویژه عکاسان خبری تبریک می‌گویم؛ چون همه می‌دانیم که عکاسی خبری یکی از مشکل‌ترین انوع عکاسی است و به تمام عکاسان خبری که با عشق در سخت‌ترین شرایط بهترین فریم‌ها را گرفته‌اند، تبریک عرض می‌کنم.

اما از دیگر عکاسانی که به نظر من در درجه دوم اهمیت قرار دارند عکاسانی هستند که از طبیعت عکاسی می‌کنند.عکاسی طبیعت هم علاقه و عشق خاص خودش را می‌خواهد. نمونه بارز آن زنده‌یاد «نیکول فریدنی» بود که به مدت سه سال چشم از طبیعت ایران برداشته است و این بهانه‌ای بود که یادی از پدر عکاسی معاصر ایران کرده باشیم.»

سلطانی در ادامه این یادداشت نوشته است:« من بندرت عکاسی را می‌شناسم که فقط با عشق به طبیعت فریم‌های بی‌نظیری گرفته باشد؛ به همین خاطر چون نیکول فریدنی عاشق عکاسی از طبیعت و ضمنا عکاسی از مردم این مرز و بوم بوده است و بیشتر این فریم‌ها از مردم محروم و گرسنه گرفته شده است؛ مردمی که در نهایت گرسنگی با لبخند به دریچه دوربین نیکول دعوت شدند، به همین مناسبت و به دلیل اینکه نیکول فریدنی هم یکی از بنیانگذاران «جامعه یاوری خراسان» بوده است و فریم‌های او کمک بسیار شایانی در امر کمک به مناطق محروم داشته است، من وظیفه خود می‌دانم که بخشی از مجموعه کتاب‌های نفیس او را به مناسبت روز عکاسی به «برنامه جهانی غذا» ـ که بزرگترین سازمان بشردوستانه دنیا در مبارزه با گرسنگی است ـ تقدیم کنم.»

به گفته همسر زنده‌یاد نیکول فریدنی؛ «این سازمان هر ساله به طور میانگین به ۹۰ میلیون نفر در بیش از ۷۰ کشور دنیا کمک‌های غذایی می‌رساند. این کمک کوچکی بود در قبال کمک‌های بزرگی که انسانهای خیر تاکنون به این سازمان داشته‌اند. پس روز جهانی عکاسی که مصادف با ۱۹ آگوست (۲۸ مرداد) است ،بر تمامی عکاسان مبارک.»

انتهای پیام

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست