1. خانه
  2. اخبار
  3. به نام زنده‌یاد «محسن رسول‌اف» گالری و سایت «محسن» با نمایشگاه عکس «دیگری» افتتاح می‌شود

به نام زنده‌یاد «محسن رسول‌اف» گالری و سایت «محسن» با نمایشگاه عکس «دیگری» افتتاح می‌شود

 

گالری «محسن» که به نام زنده‌یاد «محسن رسول‌اف»؛کاریکاتوریست و طراح جوان نام‌گذاری شده است،با برپایی نمایشگاه عکس گروهی«دیگری» همراه با سخنرانی آیدین آغداشلو و حمید سوری افتتاح می‌شود و همزمان با آن وب‌سایت گالری نیز رونمایی خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گالری «محسن» که به نام این هنرمند نام‌گذاری شده است، روز هجدهم دی ماه سال جاری با نمایشگاه گروهی عکس «دیگری» که توسط «علی اتحاد» انتخاب شده است، افتتاح می‌شود.

 

در این نمایشگاه سمیرا اسکندرفر، نیما اسماعیل‌پور، نیکو ترخانی، ژینوس تقی‌زاده، بهرنگ صمدزادگان، سمیرا علیخان‌زاده، امیرعلی قاسمی، بابک کاظمی، سهراب مصطفوی کاشانی، بهنام کامرانی، کتایون کرمی، باربد گلشیری، فرید جعفری سمرقندی، احمد ذوالفقاریان، ملودی حسین‌زاده، حامد صحیحی و بهروز راعی آثاری را به نمایش می‌گذارند.این برنامه همراه با موسیقی کاوه کاتب و سخنرانی «آیدین آغداشلو» و «حمید سوری» ساعت ۱۸ بعدازظهر خواهد بود.

 

گالری محسن دارای دو سالن بسته (Indoor) و یک سالن باز (‌Outdoor) و نیز یک اتاق ویژه میکس‌مدیا است که قابلیت‌های گوناگونی برای نمایش آثار هنری اعم از نقاشی، عکس، مجسمه، چیدمان، ویدئوآرت و دیجیتال‌آرت دارد.

 

همچنین قرار است همزمان با این نمایشگاه ،وب‌سایت گالری «محسن» نیز رونمایی شود.

 

این سایت محیط چند رسانه‌ای است که چیدمان بصری آن به دلخواه بیننده تنظیم می‌شود و دارای گالری سه بعدی با قابلیت حرکت درون محیط و دیدن آثار است.تمامی فعالیت‌های گالری «محسن» از جمله نمایشگاه‌های حال ، آینده و آرشیو کامل نمایشگاه‌های گذشته در این سایت اطلاع‌رسانی می‌شود و تمامی افتتاحیه‌های نمایشگاه‌ها نیز به صورت آنلاین در همان ساعت افتتاحیه پخش خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، این گالری و سایت روز جمعه – ۱۸ دی‌ماه – از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به نشانی نشانی تهران، ظفر (وحید دستگردی)، خ ناجی، خ فرزان، بلوار مینای شرقی، شماره ۴۲ افتتاح می‌شود.

 

گفتنی است ؛ زنده‌یاد «محسن رسول‌اف» سال گذشته در ۲۵ سالگی در سانحه سقوط هواپیما در قرقیزستان درگذشت. او متولد ۱۳۶۲ در شیراز و فارغ‌التحصیل مهندسی ICS (سیستم‌های ارتباطی اینترنتی) از دانشگاه گیلفورد انگلستان بود.

رسول‌اف نمایشگاه‌گردانی هشت نمایشگاه را به عهده داشت و در ۱۳ نمایشگاه گروهی شرکت کرده بود. نمایشگاه گروهی «انبوه» آخرین فعالیت محسن رسول‌اف در حوزه نمایشگاه‌گردانی بود.

او همچنین عکاس پشت صحنه فیلم‌های «آتش سبز» به کارگردانی محمدرضا اصلانی و «لالایی‌ها» به کارگردانی منیژه حکمت را انجام داده بود.

گرایش اصلی محسن عکاسی هنری بود و در کنار آن به عکاسی در شاخه‌های دیگر می‌پرداخت. ساخت سه فیلم کوتاه و تجربی را نیز باید به کارنامه او افزود. این حضور خلاق و علاقه و پشتکار محسن رسول‌اف در عکاسی و کاریکاتور و سینما، از او چهره‌ای قابل توجه ساخت. محسن علاوه بر عکاسی به کاریکاتور هم علاقه داشت و به اتفاق چند تن از دوستانش عضو گروه «شیر اوژن» بود.

آخرین عکس‌های به‌جا مانده از زنده‌یاد محسن رسول‌اف با عنوان «سلام زندگی» دی ماه سال گذشته در گالری «گلستان» به نمایش درآمد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست