1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. بیاد عکاسان شهید و شهدای رسانه پرواز C130 و غربت‌شان

بیاد عکاسان شهید و شهدای رسانه پرواز C130 و غربت‌شان

نیمه‌ی آذر ماه هر سال که می رسد بیاد شهدای رسانه و عکاسان شهید پرواز C130 هستیم.

همان پروازی که ساعت ۱۴ روز پنجم آذر ماه سال ۱۳۸۴ از باند فرودگاه مهرآباد تهران به قصد فرودگاه بندرعباس در استان هرمزگان برخاست و دقایقی بعد سانحه‌ای جانگداز را برای تمامی سرنشینان و خدمه و تعدادی از شهروندان رقم زد.

سالروز شهدای رسانه پرواز هواپیمای سی۱۳۰ اصحاب رسانه حامل عکاسان و تصویربرداران و خبرنگاران بود که برای تهیه عکس و فیلم و خبر عازم منطقه چابهار می شدند که بنا بر گزارش خلبان این پرواز دقایقی بعد از ساعت ۱۴ و گزارش به برج مراقبت و درخواست بازگشت و فرود اضطراری از نقص فنی رخ داده در این پرواز حکایت می کند. حکایتی که با گذشت سالها هنوز داغی رنج‌آور برای خانواده‌ها، دوستان، آشنایان و همکاران قربانیان این فاجعه تداعی می کند.
گزارش ها از شهادت بیش از یکصد تن خبر می‌داد که در فهرست این یکصد و اندی نفر، هفت عکاس در کنار دیگر خبرنگاران شهید و شهدای شهروند این حادثه حکایت داشت که جامعه عکاسان کشور را داغدار این سفر غریبانه کردند.
شهید علی رضا برادران نجار از خبرگزاری فارس ، شهید سیدمهدی میرافضلی از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران(ایرنا)، شهید محمدحسن قریب طرزه از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شهید محمد کربلایی احمد از روزنامه همشهری، شهید سیدرسول کاظم نژاد از روزنامه کیهان همراه با دو تن از عکاسان شهیدی که از گروه رسانه ای و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نام‌های: شهید محمدرضا مقصودی و شهید امید محمدیان.

این عریضه بهانه‌ای است برای پاسداشت یاد و گرامی‌داشت نام آنانی که سالها با نگاه وطن دوستانه و دوربین عکاسی‌شان از جای جای این مرز پر گهر، عکاسی کردند تا مشق هر ثبت‌شان در حافظه‌ی تاریخ پرچم سه رنگ ایران عزیز باقی بماند. عکاسانی که غریبانه تسلیم سرنوشتی شدند که ناگزیر بود و ملال دوری و محنت‌شان تا همیشه بیاد عکاسان وفادار و هنرمندان بااخلاق و خانواده‌های داغدارشان می‌ماند.

مدیریت و همکاران دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به عنوان مرجعی در نظام اطلاع رسانی عکس و عکاسی کشور و همچنین همکاران #سایت_کتاب_عکس به عنوان #بانک_تالیفات_عکاسی_ایران تا همیشه یاد و نام این قربانیان غریب و شهیدان عزیز را گرامی می‌دارند و از درگاه حضرت پروردگار برای ایشان والاترین جایگاه‌ها و برای عزیزان و بازماندگان‌شان صبری در خور این فراق آرزومند است.
  
یادشان گرامی ، نام شان در دل و ذهن اهالی رسانه محفوظ و بهشت موعود ماوای شان انشاا..

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «اقتدار نیروی دریایی ارتش» در باغ موزه قصر
پسین
تسلیت به محضر عکاس و استاد دانشگاه «محمدمهدی رحیمیان»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست