1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تسلیت به عکاس ایرانی «حسن سربخشیان»

تسلیت به عکاس ایرانی «حسن سربخشیان»

در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که عکاس و فتوژورنالیست ایرانی « حسن سربخشیان » سوگوار از دست دادن مادر بزرگوارشان «عاتکه جدیری سقطی» شده اند.


حسن سربخشیان متولد سال ۱۳۴۷ تبریز و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. ایشان بیش از سه دهه است که در حوزه عکاسی خبری فعالیت داشته و کتاب عکس «نبض زمان/۱۳۸۴» و «چهره به چهره/۱۴۰۱» از تالیفات عکاسی این عکاس ایرانی است.

تسلیت به عکاس ایرانی «حسن سربخشیان»
«حسن سربخشیان» با درج تصویری از «مادر» در صفحه شخصی‌شان و در شبکه اجتماعی اینستاگرام از حسّ و احوال شان نوشتند:
به مادرم فکر می کنم که ساعت هفت شب روز هفدهم دی ماه ۱۴۰۲ به خوابی ابدی رفت و من در آرزوی بوسیدن روی او ماندم! دو روز پیش و همزمان با روز مادر که با هم صحبت کردیم قول گرفتم تا وقتی سرمای زمستان رو به افول رفت در جایی از این کره خاکی همدیگر را ببینیم. نشد که رویای مان محقق شود!
هنوز گیجم و تنها با خیره شدن به تصویر او خاطراتم را مرور می کنم. مادرم زنی بود که تمام عمر خود را با عزت زندگی کرد، زخم هایی که جامعه ای مذهبی روح و روان دخترک هفت ساله را آزار داده بود که بخاطر مخالفت پدرش انتهای دهه ۱۳۳۰ خورشیدی نتوانسته بود روز دوم کلاس درس اول ابتدایی را ببیند هرگز رهایی نیافت. او امروز برای همیشه رفت تا خواب دیشب‌اش که در آن مادربزرگم به دیدارش آمده بود تعبیری اینچنین بیابد.
سهم من در چهارده سال مهاجرت سه دیدار بود و اکنون پیکر بیجان او هزاران کیلومتر دورتر در انتظار است تا خاک تبریز او را در کنار پدرم در آغوش خود بکشد.
در سفر آخرش به پراگ این سوزن دوزی را که در همین سن و سالی که در این عکس دیده می شود و خودش دوخته بود، برایم آورد. حیف نشد بار دیگر دستانش را بوسه باران کنم.
به امید دیدار مادر مهربانم که به گواهی بسیاری بهترین و صبورترین بود…

پیکر مرحومه «عاتکه جدیری سقطی» ساعت ۱۳ امروز دوشنبه ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ از محل غسالخانه وادی رحمت تبریز انجام خواهد شد و شام غریبان نیز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مسجد مصطفی خمینی(ارشد سابق) در خیابان منصور شمالی تبریز برگزار خواهد شد.  

مدیریت، همکاران و اعضای دفتر رسانه « پایگاه عکس چیلیک » ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با این هنرمند عکاس و آرزوی سلامتی و صبر و سعادت برای ایشان و خانواده گرامی‌شان، از درگاه حضرت پروردگار، برای روح آن مادر بزرگوار و بانوی صبور، فقیده‌ی سعیده، آمرزش، آرامش و تعالی خواستار است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «مجید رحمانی» در گالری آرتمیس تبریز
پسین
فراخوان نخستین جشنواره ملی عکس یاشیل شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست