1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. تسلیت به محضر عکاس و استاد دانشگاه «جمشید حاتم»

تسلیت به محضر عکاس و استاد دانشگاه «جمشید حاتم»

در کمال تاسف و تاثر مطلع شدیم که کارشناس و استاد عکاسی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی «جمشید حاتم» به سوگ پدر نشستند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک مرحوم دکتر «غلامعلی حاتم» عضو هیأت علمی دانشکده علوم نظری و مطالعات عالی هنر، پژوهشگر تاریخ هنر ایران و جهان و استاد هنرهای سنتی ایران پس از طی یک دوره بیماری سخت، سحرگاه امروز سه شنبه ۲۰ اردی بهشت ماه ۱۴۰۱ دعوت حق را پذیرفتند و جان شیرین را به آستان پروردگار سپرد.

وی سالها عمر با برکت خود را با عشق به تاریخ هنر ایران و سرزمین وسیع بشر در سطح جهان، در مسیر آموزش و پژوهش و تدریس در واحد تخصصی آشنایی با تاریخ هنر و تاریخ هنر و همچنین همکاری با دانشگاه ها و نهادهای گوناگون هنری گذراندند.

 

استاد فقید دکتر غلامعلی حاتم از سال ۱۳۵۶ در اغلب دانشکده های هنری مانند: دانشکده هنر دانشگاه تهران، اصفهان، یزد، الزهرا، شریعتی، جهاد، علم و فرهنگ و دانشکده افسری(در پیش از انقلاب۵۷) لطف حضور و شرایط تدریس و آموزش داشته اند.
ایشان علاوه بر تهیه متن و مطالب درسی و کارهای دانشگاهی، شرکت در مجامع فرهنگی هنری، عضویت در کمیته انتصابات و ترفیعات اعضای هیات علمی دانشگاه هنر، عضو کمیته های پژوهشی هنر، دانشگاه هنر، عضویت در هیات تحریریه نشریه گردش، پیکره و سیلک رود، دو فصلنامه هنرهای صناعی اسلامی، مبانی نظری هنرهای تجسمی، عضو شورای تخصی تاریخ هنر پژوهشکده هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، عضویت در تحریریه پژوهشنامه هنرهای نمایش دانشگاه تهران و نشریه های رهپویه، سوره، نگره دانشکده هنر دانشگاه شاهد، دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشنامه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگریرا در سوابق اجرایی و فرهنگی هنری خود داشته اند.

از آخرین مقالات دکتر غلامعلی حاتم می توان به: تناظر کیمیا و هنر مقدس بازیابی نمادهای کیمیاگری در محراب های زرین فام در ماهنامه باغ نظر، تبارشناسی کیمیای اسلامی در تناظر علم و هنر در مبانی نظری هنرهای تجسمی، مقایسه ساختار و مفهوم در آثار نقاشی برگرفته از قصه ضامن آهو در فصلنامه پیکره، تحلیل نماد پرنده در سکه های دوره ایلخانی از منظر گفتمان مذهب بر اساس الگوی اروین پانوفسکی در فصلنامه مطالعات هنر اسلامی اشاره کرد.

این استاد برجسته با انتشار چندین عنوان کتاب و مقاله علمی در حوزه پژوهش هنر از محبوب‌ترین و برجسته ترین اساتید دانشگاه هنر به شمار می‌آمد.
استاد فقید دکتر غلامعلی حاتم متولد سال ۱۳۲۰ از شهر قصر شیرین واقع در استان کرمانشاه بودند و امروز در سن ۸۱ سالگی پس از یک دوره بیماری درگذشتند.

مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده این استاد فقید و والا در عرصه هنر به ویژه فرزند ایشان «جمشید حاتم»، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح آن عزیز فقید و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
با حضور «مظفر طاهری» نشست «عکاسی مینیمال شهری» برگزار شد
پسین
جایزه پولیتزر ۲۰۲۲ عکاسان برگزیده خود را شناخت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست