1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. با حضور «مظفر طاهری» نشست «عکاسی مینیمال شهری» برگزار شد

با حضور «مظفر طاهری» نشست «عکاسی مینیمال شهری» برگزار شد

«مظفر طاهری» در هفته فیلم و عکس کرمان و در جمع علاقمندان هنر عکاسی از «عکاسی مینیمال شهری» سخن گفت.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در نخستین روز از هفته فیلم و عکس کرمان در عصر روز شنبه هفدهم اردی‌بهشت ماه انجمن سینمای جوانان ایران، با دعوت از عکاس نام‌آشنای کرمانی «مظفر طاهری» متخلص به عکاسباشی بانی برگزاری نشست عکاسی و صحبت پیرامون عکاسی مینیمال شهری شد.
در این برنامه استاد مظفر طاهری صاحب کتاب عکس «ناموران کرمان» با مدعوین و متقاضیان و علاقمندان از موضوع عکاسی مینیمال شهری گفت و به ذکر تعاریف و نکاتی پرداخت و در این رابطه به بیان تجارب و نمایش تصاویر و عکس هایی هم بسنده کرد.
مظفر طاهری پس از بیان مقدمه ای عکاسانه و ضرورت تربیت دید عکاسی در هر شهروند دنیای دیجیتال امروز به نوعی برخورد گزیده به محیط شهری با عنوان مینیمال اشاره کرد و گفت: «از آنجایی که بحث مینیمال برای عکاسان و‌ علی الخصوص جوانان عکاس، موردی سخت و دست نیافتنی است، با اعلام مبحث جدیدی به اسم مینیمال شهری خواستم که عکاسان جوان به سادگی و با یک تعریف ساده‌تر در شهرشان این کار را تجربه کنند و تمرین دید مینیمالیستی را در کادر دوربین عکاسی انجام دهند».


طاهری با لذت بخش خواندن این تمرین ادامه داد: «هر یک از عکاسان و علاقمندان حتی می‌توانند که با گریزی که به آرشیو عکس های ثبت شده‌شان می‌زنند عکس‌هایی که به وفور با موبایل و سوپر واید گرفته اند در بیاورند و کادرهای جدیدی از همان فریم‌ها بسازند تا در آینده بتوانند آرام_آرام به مقدمه‌ای برای ورود به نگاه و سبک و سیاق و برخورد مینیمال اصلی برسند».

مظفر طاهری که تجربه‌ی چندین عنوان نمایشگاه عکس انفرادی را نیز در سالها سعی عکاسانه دارد گریزی هم به ارایه های نمایشگاهی داشت و اشاره کرد: «من با توجه به نمایشگاهی که سال یکهزار و سیصد و نود ویک با عنوان «کارهای بیکاری» برگزار کرده بودم و اکثر عکسها در همین زمینه بودند، عنوان ایرانی «مینیمال شهری» را کارهای بیکاری گذاشتم که لزوماً لازم نیست یک عکس مینیمال را به سختی بدست بیاورند که باعث بشود که کلا بحث مینیمال را کنار بگذارند بلکه می‌توانند در اوقات بیکاری و در اوج خستگی از زندگی شهری و دیجیتالیزه، با تمرکز لازم و به عنوان تمرین ذهنی و تفریحی تصویری به راحتی این مینیمال را با المان‌ها و نمادهای شهری بسازند و به دست بیاورند.
در طول جلسه بحث های شیرینی بین جوانان و علاقمندان حاضر در این نشست و مظفر طاهری که از پیشکسوتان عکاسی کرمان است اتفاق افتاد که این گفت‌وگو باعث شد جلسه از حالت صاحب کلامی یکسویه و یکنواختی بیرون بیاید.
این نشست که نزدیک یکصد دقیقه به طول انجامید به همت انجمن سینمای جوان مرکز کرمان با مدیریت عبدالرضا میرحبیبی برگزار شد.
مدیریت جریان و پیش‌بری نشست و زمان‌بندی سخنرانی و پرسش و پاسخ را «مژده موذن زاده» برعهده داشت.

نشست عکاسی مینیمال شهری ساعت هجده روز شنبه، هفدهم اردی‌بهشت ۱۴۰۱ در تالار جنبی تماشاخانه پارس کرمان واقع در هتل پارس کرمان برگزار شد و علاقمندان به استاد طاهری کرمانی و عکاسی مینیمال در این جلسه به شکل رایگان حضور یافتند و بهره بردند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
سخنرانی «بابک فروتنی» در سمینار شناخت UIوUX و کاربرد آن در گرافیک
پسین
تسلیت به محضر عکاس و استاد دانشگاه «جمشید حاتم»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست