1. خانه
  2. اخبار
  3. تصویربرداری هوایی عراق از بمباران شیمیایی مناطق سردشت و حلبچه

تصویربرداری هوایی عراق از بمباران شیمیایی مناطق سردشت و حلبچه

رژیم جنایتکار صدام از بمباران شیمیایی سردشت، حلبچه و مناطق عملیاتی جنوب ایران فیلمبرداری و عکسبرداری هوایی کرده بود.
 

به گزارش روز سه شنبه گروه دریافت خبر باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"،بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق پرده از یکی دیگر از جنایات صدام در طول جنگ تحمیلی علیه ایران برداشت.
بازپرس ویژه گارد ریاست جمهوری عراق در بازجویی های خود اعتراف کرد: نیروی هوایی عراق در زمان جنگ علیه ایران از بمباران های شیمیایی علیه جبهه ای رزمندگان ایرانی و همچنین بمباران شهرهای سردشت و حلبچه فیلمبرداری و عکسبرداری هوایی کرده بود.
وی می افزاید: سیستم های عکسبرداری هوایی توسط کارشناسان فرانسوی بر روی هواپیماهای جنگی نصب شده بود و بعد از بمباران های شیمیایی مستقیما در اختیار صدام معدوم قرار گرفته بود.
سرهنگ عبدالرشید اضافه کرد: صدام پس از رویت فیلم های بمباران جبهه های ایران در خلال عملیات خیبر و همچنین بمباران شیمیایی حلبچه با خنده بسیار از تصاویر لذت می برد و به صراحت گفته بود اگر می توانستیم این سلاح را در تمام شهرها و جبهه های ایران و مخالفانمان بکار ببریم پرچمدار بزرگ منطقه می شدیم.
این افسر جنایتکار عراقی اذعان می دارد خود نیز فیلم بمباران شیمیایی علیه شهرهای سردشت و حلبچه و مناطق عملیاتی ایران را دیده است.
وی که دستش به خون هزاران اسیر شهید ایرانی آلوده است، می گوید: فیلم ها بطوری گرفته شده بود که از ابتدای نصب، توجیه خلبانان و بمباران ها را نشان می داد.
این افسر تصریح کرد: پس از عملیات بمباران های شیمیایی نیز از حلبچه و سردشت هم عکس و فیلم هوایی گرفته شد.
وی می گوید: طارق عزیز تصاویر ماهواره ای بمباران های شیمیایی منطقه عملیاتی خیبر را که هزاران رزمنده ایرانی را به شهادت رسانده و یا آلوده کرده بود را نیز در اختیار صدام و ارتش بعث قرار داده بود.
این افسر جنایتکار عراقی گفت: این تصاویر ماهواره ای را آمریکایی ها از طریق عربستان به عراقی ها دادند. از سوی دیگر مقامات عراقی تصریح می کنند بسیاری از این فیلم ها و تصاویر و اسناد مهم جنایات صدام و شراکت آمریکا، شوروی سابق و همپیمانان اروپایی صدام در این فجایع ضد بشری را به خارج از عراق منتقل کرده اند.
احمد چلبی رییس هیات پاکسازی و ریشه کن کردن عناصر حزب بعث از دستگاه های دولتی عراق گفت: آمریکایی ها طی سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ میلادی بخش عمده اسناد و مدارک مربوط به حزب بعث را بطور محرمانه از عراق خارج ساخته اند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست