1. خانه
  2. اخبار
  3. تور عکاسی از عاشورای حسینی ویژه همسفران چیلیک

تور عکاسی از عاشورای حسینی ویژه همسفران چیلیک

دومین گروه از عکاسان علاقه مند به ثبت آیین های سوگواری در قالب یک حرکت گروهی با حمایت " پایگاه عکس چیلیک " جهت مستندسازی باورهای صحیح مردمی در سوگواری عاشورایی عازم می شوند.
عکاسی از آیین ها و رسوم سوگواری حضرت اباعبدا.. و یارانشان در ماه محرم یکی از اجتماعی ترین رفتارهای مبتنی بر باور های اعتقادی و مذهبی مردم است که متاسفانه! با وجود تحریف های لفظی و معنوی، همه ساله خیلی عظیمی از دوربین های عکاسی را با انگیزه های تعریف شده به سمت و سوی این باور اعتقادی می کشاند. 

این در حالی است که نگاه های مستند و گزارشی با رویکردی فستیوالی در مراکزی که برخلاف باور حماسی، عرفانی فرهنگ عاشورا، انحراف از اصل سوگواری و حواشی نازل دور از معرفت را به ناآگاهی نشر می دهند، حضور یافته و بر اساس ناآگاهی بیشترین خسارات تصویری را نسبت به محور واقعه و فرهنگ عاشورا برای جذب رسانه ها و دوربین های عکاسان به عنوان صاحبان یکی از رسانه های موثر به کار می گیرند.

"پایگاه عکس چیلیک" در مجموعه تورهای عکاسی برگزار شده، سال گذشته، در حرکتی هماهنگ وبا پشتیبانی مناسب، نسبت به اعزام گروه عکاسان علاقه مند برای ثبت نماهایی از سوگواری و آیین های سنتی عزاداران اقدام کرد و پس از بازگشت از سفر مقدمات برگزاری نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان را برای همگان رقم زد که گزارش آن را می توانید در " ایـنجـا  " ببینید.

امسال هم برنامه ریزی این حرکت با وجود بررسی های انجام شده و با وجود پیش بینی وضعیت جوی و موقعیت های عکاسی در دست انجام است و دومین گروه عکاسان علاقه مند به شعائر حماسی، عرفانی عاشورای حسینی برای عکاسی به مراکز هدف گذاری شده اعزام خواهند شد.
علاقه مندان می توانند جهت اعلام تمایل و شرکت در این گروه عکاسی عاشورایی حداکثر تا ظهر روز یکشنبه ۱۹ آبان ماه جاری نسبت به ثبت نام در این گروه اقدام نمایند.
مقصد این عکاسان و همچنین تشریح برنامه عکاسی برای متقاضیان پذیرفته شده و همچنین همسفران این برنامه صورت خواهد گرفت.
شماره تماس ۸۸۳۴۸۸۲۴ مربوط به دفتر این رسانه و همچنین ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ مسئول برگزاری این تور عکاسی پاسخگوی پرسش متقاضیان و همسفران خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست