1. خانه
  2. اخبار
  3. تیم برتن ترس و وحشت آفرید + عکس

تیم برتن ترس و وحشت آفرید + عکس

تیم برتن ترس و وحشت آفرید + عکس
 

فرهنگ > تجسمی

 – نمایشگاه آثار گوتیک و وحشت‌آفرین خالق فیلم‌های «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» و «آلیس در سرزمین عجایب» در لس آنجلس افتتاح شد.

به گزارش خبرآنلاین، دید بصری مسحورکننده تیم برتن به لطف فیلم‌هایش برای همه آشناست. این فیلمساز آمریکایی پیش از آنکه وارد صنعت فیلمسازی هالیوود شود هنرمندی تثبیت‌شده بود و به عنوان انیماتور در کمپانی دیسنی کار می‌کرد.

بریت سلوسن، برگزارکننده نمایشگاه آثار گوتیک و وحشت‌آفرین تیم برتن در موزه هنر کانتی در لس‌آنجلس، گفت: «این نمایشگاه گستره وسیع تخیل و خلاقیت حیرت‌انگیز تیم برتن را به نمایش می‌گذارد.»

وی افزود: «بسیاری درک خوبی از سبک او دارند، اما تماشای آثار او نشان می‌دهد تا چه میزان دید بصری او تداوم داشته و چطور از همان ابتدا و قبل از اینکه به سمت ساختن فیلم‌های بلند سینمایی برود این دید در او شکل گرفته بوده است.»

دوریس سی. آدامز، یکی از معلم‌های برتن در نوجوانی درمورد این هنرمند گفت: «هرچیزی که خیالش را کنید می‌توانست بکشد و چه موجودات کوچک جالبی خلق می‌کرد. همیشه او را تشویق می‌کردم کارش را ادامه دهد چون واقعا بااستعداد بود.»

در این نمایشگاه بیش از ۷۰۰ طراحی، نقاشی، عکس، فیلم، کلیپ ویدیویی، استوری‌بورد، عروسک، اثر مفهومی، لباس و دکور سینمایی ساخته برتن به نمایش گذاشته می‌شود.

در این نمایشگاه که عنوان «دنیای خیال‌انگیز تیم برتن» را یدک می‌کشد ۱۵ فیلم او نیز در فاصله ۲۷ مه تا ۲۸ ژوئن در سالن نمایش «بینگ» این موزه روی پرده می‌رود.

تیم برتن خالق آثار ماندگار و کلاسیکی چون «ادوارد دست قیچی»، «اسلیپی هالو»، «ماهی بزرگ» و «سوئینی تاد» است.

این نمایش از ۲۹ مه تا ۳۱ اکتبر برپا است.

خبرگزاری‌فرانسه / ۲۶ مه / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست