1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برگزار می شود

جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع‌دستی برگزار می شود

جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع‌دستی از سوی معاونت فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همزمان با هفته صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره فیلم و عکس صنایع‌دستی در دو سطح حرفه ‌ای و آماتور و با هدف معرفی اهمیت و ارزش ‌های صنایع ‌دستی کشور برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، فراخوان این جشنواره منتشر شده است و علاقه‌ مندان می ‌توانند تا روز ۲۰ اردیبهشت آثار خود را در حوزه فیلم و عکس به دبیرخانه این جشنواره واقع در معاونت هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی ارسال کنند.

معرفی و ترویج هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت گروهی در حفظ، احیا، ترویج و اشاعه صنایع ‌دستی کشور، کاربردی کردن اقلام صنایع ‌دستی در زندگی روزمره و حمایت و پشتیبانی ازهنرمندان صنایع ‌دستی و صنعتگران شاغل مرتبط از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

این گزارش می افزاید: موضوع‌های این جشنواره هنرهای سنتی و صنایع‌دستی در محیط زندگی امن، هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی آموزش، کار، تولید و اشتغال، هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی هویت ملی- اسلامی و بخش آزاد است.

شرکت در این جشنواره برای عموم علاقه‌ مندان آزاد است.همچنین  آثار ارسال‌شده از سوی شرکت‌ کننده‌ها باید با فرمت DVD CAM- HD-BEAT-CAM-MINDY تولید شده باشد. همچنین آثار می‌ تواند در دو قسمت کوتاه ۱۰ تا ۳۰ دقیقه یا نیمه بلند با مدت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه باشد. ضمن آنکه کپی آثار باید به صورت DVD ارسال شود.

مستند محض و مستند گزارش از جمله بخش‌های عمومی این جشنواره است .همچنین هر هنرمند می‌تواند پنج قطعه به صورت تک عکس اعم از رنگی و سیاه و سفید به دبیرخانه ارسال کند.

بنا بر این گزارش، این جشنواره در تبریز برگزار خواهد شد و عکس‌های ارسالی عکاسان باید به صورت چاپ‌ شده و فاقد هرگونه قاب و حاشیه باشد. اندازه عکس‌ها باید حداقل ۲۵ در ۲۰ و حداکثر ۳۵ در ۳۰ سانتی ‌متر به دبیرخانه ارسال شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست