1. خانه
  2. اخبار
  3. معرفی دبیر جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع دستی

معرفی دبیر جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع دستی

معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور حکمی داود سماواتی‌یار را به دبیری دومین جشنواره فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع دستی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین هاتفی فارمد در این حکم اظهار امیدواری کرده با برنامه‌ریزی موثر و فراگیر در عرصه عکس و فیلم و بهره‌مندی از پتانسیل‌های فرهنگی هنری موجود در کشور جشنواره‌ای مطلوب و حرفه‌ای در شأن هنرمندان و تلاشگران عرصه صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران اسلامی محقق شود.

سماواتی‌یار دانش‌آموخته کارگردانی سینما از آکادمی هنر تهران است و از سال ۱۳۷۰ در عرصه تهیه‌کنندگی شبکه یک فعالیت کرده است. وی در چند فیلم سینمایی و مستند نظیر "زمان می‌ایستد" علیرضا امینی، "شبیه‌خوانی" بهمن کیارستمی، "دخترم مریم" فرناز جمشیدی‌مقدم و… مجری طرح یا تهیه‌کننده بوده است.

از مسئولیت‌های اجرایی و مدیریتی سماواتی‌یار می‌توان به دبیری طرح و برنامه سازمان توسعه سینمایی سوره، مشاور مدیر کل امور فرهنگی و حمایت از تشکل‌های غیر دولتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مشاور مدیر کل تامین برنامه داخلی شبکه پرس تی وی و… اشاره کرد.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس هنرهای سنتی و صنایع دستی سال ۱۳۸۸ در تهران برپا می‌شود و هدف آن توسعه یگانه فرهنگی و هنری در این حوزه و ایجاد توجه موثر در سطح جامعه هنرمندان این عرصه و پویاتر ساختن هنرهای سنتی و صنایع دستی ایران اعلام شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست