1. خانه
  2. اخبار
  3. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان؛ سکوی پرش‌های بزرگ‌تر هنرجویان

جشنواره هنرهای تجسمی جوانان؛ سکوی پرش‌های بزرگ‌تر هنرجویان

در بیانیه داوران جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان آمده است: خوشبختانه اختلاف سلیقه داوران، به داوری این دوره قوام و انسجام بیشتری داد. پیداست این جشنواره به یقین سکویی برای پرش‌های بزرگ‌تر و مؤثرتر در زندگی آینده هنرجویان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در مراسم پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان که ظهر امروز در گرگان برگزار شد، طاها بهبهانی بیانیه هیئت داوران این دوره جشنواره را قرائت کرد.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: امروز به یقین می‌توان گفت که استان گلستان با سه دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان، گلستان هنر ایران است و چه خوب این استان توانسته جوابگوی چنین کار بزرگ و سترگی باشد و آن هم فقط به همت دلسوزانی بود که می­خواستند برای بزرگداشت هنر این کشور کهن، آن چه در طبق اخلاص دارند، از جان و دل بروز دهند. امسال درخت جشنواره تنومندتر و پربارتر بود و این در آثار همه شرکت کنندگان به خوبی احساس می‌شد و با پیوستن دو رشته تازه یعنی عکاسی و سفالگری، یک از آن چه این حرکت زیبا کم داشت جبران شد. جوانان در این دوره با آگاهی بیشتری آمده بودند و اگر در دوره های قبل شناخت چندانی از اهداف این جشنواره نداشتند، امروز که این جشنواره دیگر یک جشنواره ملی و کشوری نیست، برای رقابتی در سطح جهانی خود را آماده کرده بودند. از این رو به خوبی پیداست که این جشنواره با تلاش مدیران و دست اندرکاران می‌تواند در آینده نزدیک در جشنواره های جهانی صاحب مقام و منزلتی در خور شأن باشد.
در این بیانیه آمده است: هیئت داوران این جشنواره؛ با تجربه، بدون توجه به قومیت، نژاد، ملیت و صرفاً با نگاه به تجربه و معیارهای زیبایی‌شناختی، با دقت و وسواس و با صرف وقت فراوان، توانسته است بهترین‌های جشنواره را انتخاب و معرفی نماید. در این انتخاب مهم البته معناگرایی و توجه به معنا و محتوای هنر از اولویت‌ها بوده است. خوشبختانه اختلاف سلیقه داوران، به داوری این دوره قوام و انسجام بیشتری داد. پیداست این جشنواره به یقین سکویی برای پرش‌های بزرگ‌تر و مؤثرتر در زندگی آینده هنرجویان خواهد بود و این آرزوی همه ماست که هر کدام بتوانند با ممارست بیشتر و با کوله‌باری از داشته‌های علمی و پژوهشی و توان اجرایی، تحولی عظیم در هنر جهان داشته باشند و گلستان ایران را سرمست گلستان وجود خود نمایند. دستان پر از مهر شما را با هر رنگ و قومی که هستید می‌فشاریم. عشق و دوستی‌مان را با شما تقسیم می‌کنیم.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست