1. خانه
  2. اخبار
  3. جوابیه دبیر دوسالانه عکس فرهنگ ، تمدن ، دین به نامه سرگشاده

جوابیه دبیر دوسالانه عکس فرهنگ ، تمدن ، دین به نامه سرگشاده

بسمه تعالی

مدیرمسئول محترم مجله عکاسی خلاق- جناب آقای افشین شاهرودی
ریاست محترم خانه عکاسان– جناب آقای اولیاء زاده
مدرس محترم عکاسی دانشگاه هنر- جناب آقای ستاری

با سلام و دعای خیر
بازگشت به نامه سر گشاده و اعتراض آمیز شما به جشنواره عکس فرهنگ تمدن دین در مورخه ۸/۸/۸۶ جوابیه ذیل را جهت پاسخگویی تقدیم حضورتان می گردد.
۱- اهداف جشنواره عکس فرهنگ تمدن دین با نگاه شورای سیاستگذاری جشنواره
۱) آشنایی هنرمندان جهان به فرهنگ و تمدن ایران اسلامی
۲) تحکیم و انسجام میان ادیان
۳) تعامل فرهنگ تمدن و دین در گستره تاریخ ایران
۴) پویه در گستره های نامکشوف فرهنگ و تمدن ایران اسلامی
می باشد.
۲- نخستین جشنواره عکس فرهنگ تمدن دین با نامه شماره ۸۸۳۳/۱ مورخه ۸/۴/۸۴ از حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمایت قرار گرفت امّا متأسفانه این هزینه دریافت نگردید. و دبیرخانه به منظور ایفاء حقوق خود با ارسال نامه به نمایندگان محترم مجلس (و تعدادی از نمایندگانی که عضو افتخاری این مجموعه هستند) خواستار پیگیری آن گردید. اما این امر باعث کوتاهی در اجرا و اهداء جوائز نگردید. (مستندات موجود است)
۲- نخستین دوره جشنواره عکس فرهنگ تمدن دین در مرکز فرهنگی هنری صبا با آثار هنرمندان و عکاسان برگزیده و راه یافته به صورت باشکوه در ماه رمضان ۱۳۸۳ برگزار گردید و از برگزیده گان طبق صورتجلسه تجلیل و تندیس و یک سفر بلیط به مشهد مقدس و تعداد ۳ ، ۲ ،۱ سکه بهار آزادی اهدا گردید.
۳- هدف از برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره این مرکز خارج از بُعد مسابقه در جهت بسط و گسترش هنر معنوی بوده و نگاه اقتصادی و کاسب کارانه ندارد هیچ گونه انتفاعی از جشنواره بسم ا… و فرهنگ تمدن دین و کودک جهان اسلام ندارد و به حول قوه الهی تاکنون توانسته است فضای جدیدی را در عرضه حوزه های فرهنگی ایجاد نماید. و هنرمندان و جوانان را به تعامل با حوزه قرآنی و دینی و بسط هنر متعهد تشویق و ترغیب نموده است.

۴- دبیرخانه دومین جشنواره عکس نیز پس از رایزنی با ارسال نامه به شماره ۲۰۷۶/م/۸۶ مورخه ۲۴/۴/۸۶ به عنوان ریاست محترم خانه عکاسان و تماس تلفنی آقای محمدرضا کمره ای با آقای اولیاء زاده ایشان ضمن آمادگی داوری، از کمک به چاپ آثار نمایشگاهی نیز سخن گفتند و بقیه درخواستها برای عملیاتی شدن به همکارانشان موکول گردید. موضوع داوری با آقای دکتر ستاری نیز هماهنگ شد و بحث پیرامون نام افشین شاهرودی مطرح گردید.
۵- اما در مورد جلسه مورخه دوشنبه سی ام مهر ماه ۱۳۸۶ آقای محمدرضا کمره ای با آقایان ستاری، اولیاء زاده و شاهررودی پس از صحبت موارد جوائز نفرات جشنواره گذشته و کسب اطلاع از اهداء جوائز گذشته و رؤیت مستندات و صورتجلسه جوائز گذشته مقرر گردید در صورت درج نام آقایان به عنوان داوری در شماره جدید مجله عکس جوائز عکاسان و دستمزد داوری (۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال) را قبل از چاپ به مجله عکاس خلاق (آقای افشین شاهرودی) ارائه و تحویل و پرداخت گردد. این درخواست شما توهین به سیاست یک جشنواره فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران و تخریب مبانی ارزشی و فکری آن که همان بسط و گسترش هنر معنوی تلقی می گردد.
۶- علی رغم این بی اعتمادی شما به جشنواره و تلاش جشنواره برای کسب اعتماد شما بعد از صحبت با مجله عکس نسبت به زمان چاپ شماره جدید مجله و ضیق وقت مجله فرصت کمتر از ۵ ساعت دبیرخانه جشنواره امکان تهیه سکه های درخواستی آقایان فراهم نگردید و مجبور به تغییر نام داوران برآمدیم. طبق اصلاحیه شماره جدید مجله عکس نام داوران اصلاح گردیده است و خوشبختانه این درخواست دور از شأن فرهنگی و غیر معقول شما عملی نگردید.
۷- لذا دبیرخانه و جامعه عکاسان و هنرمندان شرکت کننده متعهد از اساتیدی چون شما توقع نگاه هنرمندانه به ترویج ارزشها و مفاهیم دینی دارند و خواستار پرهیز از نگاه مادی و سکّه ای به اینچنین جشنواره هایی می باشد.
۱) اساتید محترم! شما به عنوان مدرس و الگو عکاسان و هنرمندان آیا با واژه هایی همچون عکاسان فهیم سعی در جلب نظر این عزیزان را دارید.
۲) تخطئه و تخریب یک جشنواره فرهنگی راهی است نا صواب و تشویش و تحریک اذهان هنرمندان گناهی نا بخشودنی
۳) مؤسسه فرهنگی هنری مکعب هنر با اجرای : ۱- نقاشی کودکان جهان اسلام (با حضور ۱۵ کشور اسلامی) ۲- ۴ دوره جشنواره سراسری بسم الله ۳- یک دوره جشنواره عکس فرهنگ تمدن دین سعی در ارتقاء سطح بین المللی نمایشگاههای خود را دارد. و از هر گونه نقد و انتقاد سازنده و بدور از بغض و کینه استقبال می نماید.
۴) امضاء کنندگان عزیز: شما به جای بالا بردن توقعات عکاسان محترم از نظر جوائز و سوق آنان به نمایشگاههای خارجی که سیاست بیشتر جشنواره های خارجی سعی در سیاه نمایی ایران اسلامی دارند و به فریم ها و نماهای تیره و مخدوش از ایران جایزه ای بزرگ می دهند، هنرمندان و جوانان را تشویق و معطوف به اهداف فرهنگی یک جشنواره داخلی حتی با جوائز به قول شما یک سکه نمائید.
۸- در کل نامه شما هیچ کجا نامی از کیفیت و خروجی یک جشنواره فرهنگی نیامده است و فقط میزان اعتبار و تأیید یک جشنواره از منظر شما تعداد سکه ها و دستمزد بالای هیئت داوری می باشد.
۹- دبیرخانه درج عنوان عدم پایبندی به تعهدات را از سوی تنظیم کنندگان نامه سرگشاده تهمت صریح به برگزارکنندگان و شرکت کنندگان جشنواره تلقی نموده و در پاسخ به این مطلب، اعاده حیثیت می نماید.
۱۰- امید است به فضل پروردگار در رشد و اعتلای فرهنگ غنی قرآن کریم مؤید درگاه حق تعالی باشید و ما شاهد اعتلای هنر ایران اسلامی در عرصه های بین الملل باشیم.

خداوند از همه ما راضی باشد
دبیر دومین دوسالانه عکس فرهنگ ، تمدن، دین
محمد رضا کمره ای

رونوشت:
۱- معاونت محترم امور مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای ملکیان
۲- ریاست محترم حوزه هنری جناب آقای بنیانیان
۳- ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای خاموشی
۴- ریاست محترم دانشگاه هنر های زیبا جناب آقای دکتر سید محسن حبیبی
۵- معاونت محترم فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای دکتر پرویز
۶- کمیسیون محترم فرهنگی مجلس شورای اسلامی
۷- هیأت مؤسس انجمن ملّی عکاسی ایران
۸- خانه عکاسان ایران
۹- انجمن های عکاسی و بانک های اطلاعاتی عکاسی و عکاسان
۱۰- سایت ها و وبلاگ های مرتبط با عکاسی
۱۱- نشریه عکس- دوربین عکاسی- فصلنامه عکاس خلاق- عکاس حرفه ای و تصویر سال
۱۲- خبرگزاری ایسنا و مهر و کلیه روزنامه ها و نشریات
۱۳- کلیه شرکت کنندگان محترم جشنواره اول و دوم فرهنگ تمدن دین

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست