1. خانه
  2. اخبار
  3. دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران: دوازدهمین دوسالانه عکس به صورت رقابتی برگزار می‌شود

دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران: دوازدهمین دوسالانه عکس به صورت رقابتی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر داوزدهمین دوسالانه ملی عکس ایران تفاوت این دوره با دوره‌های قبل را تعیین جایزه و جنبه رقابتی آن برشمرد.

خبرگزاری فارس: دوازدهمین دوسالانه عکس به صورت رقابتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل عباسی، دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران درباره این دوره گفت: «به طور کلی دوسالانه عکس با همان برنامه ریزی شورای سیاست‌گذاری قبلی وارد این دوره شد با این تفاوت که در دوره قبلی جایزه نداشتیم و به عکس‌های پذیرفته شده حق‌التصویر داده شد اما شورای سیاستگذاری تصمیم گرفت که به سه نفر از برگزیدگان جایزه داده شود.

عباسی سپس به شاخه‌های عکاسی که برای این دوسالانه درنظر گرفته شده است، اشاره کرد و گفت:  دو گروه مستند و نوآوران را برای دوسالانه انتخاب کردیم. معتقدم اگر در دوسالانه برگزیده‌ای معرفی نشود بهتر است چون دوسالانه برآیند دوسال عکاسی کشور است و نباید جنبه رقابتی داشته باشد اما چون تصمیم اکثریت شورا این بود، قرار شد شش برگزیده در دو گروه انتخاب شود.

عباسی افزود: «در سال‌های اخیر بیشترین گرایش عکاسان ما به سمت نوآوری است و عکس‌های خود را با نرم افزارهای مختلف بازسازی می‌کنند و این مسئله، آنها را از عکاسی مستند اجتماعی دور می‌کند. این موضوع در شورا مطرح شد و قرار شد به نوعی دو بخش مختلف عکاسی امروز یعنی عکاسی مستند اجتماعی و عکاسی نوآورانه در دوسالانه مطرح شود.

دبیر دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار تا هشتم اسفند است، عنوان کرد: «در دوسالانه قبلی ۷۵ درصد آثار پذیرفته شده در روز آخر ارسال شد و در تجربه نشان داده جشنواره‌ها و دوسالانه‌های دیگر هم این گونه است. قصد نداریم زمان ارسال آثار را تمدید کنیم  و امیدواریم عکاسان در روز آخر آثارشان را ارسال نکنند چون ممکن است در فضای اینترنت با بارترافیکی زیادی مواجه شوند.»

نادر داوودی، جاسم غضبان پور، محمد غفوری، مجید ناگهی و فرهاد سلیمانی اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش مستند و شهریار توکلی، مهدی مقیم نژاد، کیارنگ علایی، رویین محتشم و افشین شاهرودی اعضای هیئت انتخاب و داوری بخش نوآوران دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران را برعهده دارند.

دوازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اردیبهشت ماه ۱۳۹۱ در تهران و یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست