1. خانه
  2. اخبار
  3. جوادیان: اکسپوی عکس صبا یک تجربه جدید بود

جوادیان: اکسپوی عکس صبا یک تجربه جدید بود

اکسپو عکس صبا علی رغم تمام بایدها و نبایدهایی که داشت یک تجربه جدید برای عالم عکاسی ما بود.
امیرعلی جوادیان، عکاس پیشکسوت، استاد دانشگاه و عکاس جنگ به خبرنگار شبستان گفت: به عقیده من عکاسان به خصوص عکاسان پیشکسوت و صاحب نظر باید به این جریان کمک کنند تا در سال های آینده با قدرت بیشتری برگزار شود.

وی افزود: یکی از نکات مثبت برگزاری اکسپوی صبا تعیین سطح قیمت عکس در ایران بود. پیش از این عکس ها در نگارخانه ها به نمایش در می آمد ولی هیچ وقت تعرفه مشخصی نداشت.

وی ادامه داد: گاهی در نگارخانه، آثار عکاسانی که تجربه آنچنانی ندارند با قیمت آثار عکاسان پیشکسوت یکسان تعیین می شد ولی با برگزاری این اکسپو که قیمت ها کارشناسانه تعیین شده بود، این مشکل رفع شد.

جوادیان به چیدمان این نمایشگاه انتقاد کرد و ادامه داد: نوع نورپردازی و چیدمان آثار در این اکسپو کاملا حرفه ای نبود به طوری که فاصله عکس ها از هم کم بود. این برای یک اکسپوی بزرگ ضعف به شمار می آید.

وی در خصوص حضور سینماگران در این نمایشگاه توضیح داد: هنر مرز ندارد و همگان می توانند به آن وارد شوند ولی چیزی که مشکل داشت نوع تبلیغات صبا بود.

وی تصریح کرد: صبا به جای پرداخت و تبلیغات بر روی حضور عکاسان نامی و پیشکسوت در این نمایشگاه تبلیغات خود را بر روی حضور چند سینماگر خوب کشورمان متمرکز کرده بود که این نیز مشکلی برای این نمایشگاه به شمار می رفت.

جوادیان در پایان گفت: به هر حال این اکسپو به پایان رسید ولی به عقیده من باید تلاش کرد اولا دوره های بعدی آن برگزار شود و ثانیا از تجربه های خوب و بد نمایشگاه اکسپو امسال استفاده شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست