1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. «حاجی دانیالی» عکاسان انقلاب درگذشت

«حاجی دانیالی» عکاسان انقلاب درگذشت

جعفر دانیالی درگذشت
جعفر دانیالی از پیشکسوتان نامدار عکاسی قبل از انقلاب و روزهای انقلاب ۵۷ درگذشت

جعفر دانیالی درگذشتدر کمال تاثر مطلع شدیم که عکاس نامدار و با اخلاق انقلاب اسلامی «جعفر دانیالی» دارفانی را وداع گفت و دعوت حضرت حق را مخلصانه پذیرفت.
دانیالی که عکاسی را با دستگاه کلیشوگرافی در دفتر روزنامه آغاز کرد و با نمایش استعداد و توانمندی عکاسی خود توانست مراتب پیشرفت را چنان طی کند که صاحب عکسی شناخته شده از روزهای پیش از انقلاب ۵۷ شد.
عکسی که خروج محمدرضا شاه پهلوی و فرح دیبا را از ایران در محوطه فرودگاه مهرآباد به تصویر کشیده و روزی ماندگار و روایتی جذاب از این عکاس خبری توانمند در خاطرات روزهای انقلاب سال ۱۳۵۷ بر تاریخ انقلاب اسلامی ایران مستند کرد.
از آثار فاخر و عکس های ماندگار عکاس فقید «جعفر دانیالی» در چندین عنوان از تالیفات و کتاب عکس انقلاب و مسابقه های عکاسی به چاپ رسیده و منتشر شده است.
جعفر دانیالی را در جامعه عکاسان خبری با عنوان «حاجی دانیالی» می شناسند که تیتر «شاه رفت» روزنامه اطلاعات وقت را ایشان بواسطه تماس از فرودگاه با دفتر روزنامه و اطلاع از خروج شاه از کشور به اطلاع عوامل نشریه رساند و اعلام کرد.

مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده و همکاران این عکاس فقید عرصه خبرگزاری و رسانه، همچنین فعالان حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح این عکاس هنرمند و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

عکاس: جعفر دانیالی

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
یادداشت مهدی یزدانی‌خرّم بر کتاب عکس «شرق مقرنس» فرشید احمدپور
پسین
کتاب «راهنمای دوربین نیکون D850» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست