1. خانه
  2. اخبار
  3. حضور سه داور خارجی در جشنواره فیلم و عکس دانشجویی

حضور سه داور خارجی در جشنواره فیلم و عکس دانشجویی

فیلمسازانی از مالزی، ‌آلمان و فرانسه ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس دانشجویی را داوری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم فروزش، امید روحانی، مصطفی موزر (Mustafa Muzer) از مالزی، موریس مایر هافر(Moritz Mayerhofer) از آلمان و روبین دیمت ( Robin DIMET) از فرانسه داوران بخش فیلم  جشنواره هستند.

مجید موثقی، دبیر بخش بین‌الملل در خصوص ترکیب هیات داوری بخش بین الملل گفت: برای بررسی و قضاوت آثار رسیده در این بخش ابراهیم فروزش کارگردان سینمای ایران و امید روحانی کارشناس، منتقد و مترجم سینمایی انتخاب شدند. علت انتخاب ابراهیم فروزش تسلط وی بر سینمای واقع گرا و درخشش آثارش در عرصه‌های بین المللی بود. روحانی نیز به دلیل تسلط بر امر نقد فیلم و نیز آشنایی کامل با سینمای روز دنیا در این ترکیب قرار گرفت.

موثقی در خصوص داوران خارجی حاضر در این ترکیب نیز گفت: در این جشنواره سه داور خارجی قضاوت آثار را در کنار داوران ایرانی به عهده دارند. تلاش ما در انتخاب این افراد بر این بود که ترکیبی از تجربه و نگاه خلاق جوانان در این بخش در کنار هم قرار گیرد. ترکیب سنی داوران نیز به همین صورت بود.

وی افزود: مصطفی موزر استاد دانشگاه سلانگور مالزی یکی از این داوران است. در سال ۱۹۹۳ از دانشگاهی معتبر در امریکا مدرک دکتری دریافت کرد. وی از اساتید برجسته در زمینه تولید و تهیه انیمیشن و آثار تجربی و مستند است. مصطفی موزر پیش از این در سال ۲۰۰۲ به ایران آمده و در دانشگاه کیش فعالیت داشته است.

موثقی درباره داور آلمانی جشنواره عنوان کرد: موریس مایر هافر از آلمان نیز داور دیگر این بخش است. وی در ۲۰۰۵ در جشنواره زلین چک و اسلواکی و جشنواره رشد در ایران داور بوده است. شهرت وی به تخصص در داوری جشنواره‌های دانشجویی است. موریس مایر هافر از دانشگاه معتبر انیمیشن در کشور آلمان با نام بادن ورتن برگ فارغ التحصیل شده است و تعداد بسیار زیادی فیلم از این دانشگاه برای جشنواره ارسال شده است.

دبیر بخش بین‌الملل جشنواره درباره داور فرانسوی توضیح داد: روبین دیمت مستند ساز فرانسوی و داور چند جشنواره بین المللی نیز از داوران این بخش است. وی فارغ التحصیل دانشگاه پاریس در زمینه کارگردانی مستند است.

در بخش بین الملل ۷۰ فیلم خارجی در کنار ۳۴ فیلم ایرانی با یکدیگر رقابت می کنند. ششمین جشنواره بین المللی فیلم و عکس دانشجویی از روز جمعه هفتم خرداد کار خود را در خانه هنرمندان آغاز کرده است و نمایش فیلم‌های آن تا روز سه شنبه یازدهم خرداد ماه ادامه دارد. برای اطلاع از برنامه های جشنواره می توانید به سایت جشنواره به نشانی: www.isfdf.ir مراجعه کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست