1. خانه
  2. اخبار
  3. / خبرهای از حضور بین‌المللی عکاسان ایرانی / از راه‌یابی دو عکاس به شانگهای چین تا برگزیده شدن عکاسان ایرانی در اتریش

/ خبرهای از حضور بین‌المللی عکاسان ایرانی / از راه‌یابی دو عکاس به شانگهای چین تا برگزیده شدن عکاسان ایرانی در اتریش

دو عکس از کاوه بغدادچی و رضا گلچین‌کوهی به بخش مسابقه دهمین نمایشگاه بین‌المللی هنرعکاسی شانگهای چین راه یافتند و همچنین از سوی دیگر خبر می‌رسد که، مهدی رضوی و رضا وهمی دو عکاس ایرانی دیگر نیز برگزیده نوزدهمین جایزه بزرگ عکس اتریش شدند.

 

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،دهمین نمایشگاه بین‌المللی هنرعکاسی شانگهای چین به صورت رقابتی در سه بخش با موضوع عکس‌های خبری، پرینت با موضوع آزاد و عکس‌های دیجیتال با موضوع آزاد برگزار شد و این دو عکاس ایرانی در بخش دیجیتالی به عنوان تنها نمایندگان ایران موفق به راه‌یابی به نمایشگاه شدند.

 

نمایشگاه این دوره که در آن بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ عکاس از بیش از ۴۰ کشور جهان شرکت کرده بودند، از اول تیرماه در محل نمایشگاه‌های هنری بندر شانگهای چین برگزار خواهد شد و پس از آن عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه در قالب کتابی به چاپ می‌رسند.

 

همچنین نوزدهمین جایزه بزرگ اتریش در حالی برگزیدگان خود را معرفی کرد که مهدی رضوی و رضا وهمی از ایران نیز در میان برندگان این جایزه بودند.

 

این مجموعه فستیوال عکاسی از چهار فستیوال مستقل تشکیل شده است و تحت نظارت و حمایت فدراسیون جهانی هنر عکاسی (FIAP)، انجمن عکاسان آمریکا (PSA) و انجمن VOAV برگزار می‌شود.

 

در این دوره از جشنواره عکاسان بیش از ۶۰ کشور جهان شرکت کردند و در چهار بخش اصلی و ۱۶ بخش فرعی با هم به رقابت پرداختند.

 

۱۶ داور بین‌المللی از کشورهای انگلیس، آلمان، اتریش، چین، ویتنام، چک، صربستان، قطر و روسیه در چهار مرحله آثار رسیده را داوری و منتخبان را معرفی کردند که در میان انها مهدی رضوی و رضا وهمی از ایران موفق به دریافت مدال طلا در بخش اصلی مسابقه شدند.

 

نمایشگاه آثار منتخب این فستیوال از دوم جولای تا بیستم آگوست در چهار شهر وینا،گراز،لینز و اینسبورگ برپا خواهد شد.

 

مراسم اهدای جوایز نیز یازدهم اکتبر در کشور اتریش برگزار می‌شود و تمامی برندگان از جمله دو عکاس ایرانی برای حضور در این مراسم دعوت شده‌اند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست