1. خانه
  2. اخبار
  3. داوری آثار راه یافته به جشنواره شمس العماره آغاز شد

داوری آثار راه یافته به جشنواره شمس العماره آغاز شد

" میراث فرهنگی "
ارسال خبر : ۲۴ بهمن ۱۳۸۹  (14:00)
 
داوری آثار راه یافته به جشنواره شمس العماره آغاز شد
استان: تهران
 
 

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری شمس العماره گفت: داوری‌های این جشنواره از روز پنجشنبه در بخش‌های گرافیک و نقاشی آغاز شده است.

سامان خلیلیان در گفتگو با خبرنگار میراث آریا(CHTN)، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این جشنواره با هدف اعتلای فرهنگ عمومی کشور در راستای گسترش آشنایی و آشتی مردم با اماکن تاریخی برگزار شده است.

وی ادامه داد: تقویت و گسترش نگاه هنرمندان و علاقه‌مندان به آثار تاریخی، فرهنگی و بناهای مجموعه کاخ گلستان همچون بنای شمس‌العماره از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

دبیر نخستین جشنواره شمس العماره با اشاره به اینکه داوری روی آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره از روز پنجشنبه آغاز شده است، اظهار داشت: پنجشنبه گذشته داوری در بخش گرافیک و نقاشی انجام شد.

خلیلیان افزود: از ۶۵ اثری که به بخش نقاشی ارسال شده بود ۲۶ اثر به نمایشگاه آثار برتر جشنواره فرهنگی و هنری شمس العماره راه یافته است.

این مقام مسوول تصریح کرد: همچنین در بخش عکس نیز ۳۴۰ قطعه عکس به دست ما رسید که در ۵۲ قطعه عکس مورد پذیرش قرار گرفت و راهی بخش نمایشگاه شد.

وی اضافه کرد: داوری در بخش عکاسی و تئاتر خیابانی جمعه گذشته به میزبانی طبقه همکف عمارت شمس العماره برگزار شد.

دبیر نخستین جشنواره فرهنگی هنری شمس العماره با بیان اینکه ۴۳ اثر نیز در بخش گرافیک مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت با ۲۷ اثر موافقت شده است، گفت: همچنین نتایج داوری‌های بخش معماری، طنز ادبی و کاریکاتور نیز فردا اعلام می‌شود.

خلیلیان تأکید کرد: پیش بینی می‌شود با استقبال قابل توجه از برپایی جشنواره سال جاری، دور بعدی جشنواره تابستان ۱۳۹۰در سطح کشوری برگزار شود.

وی یادآور شد‌: اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری شمس العماره ۲ اسفندماه برگزار می‌شود ضمن اینکه نمایشگاه نیز از ۲۷ بهمن لغایت اول اسفندماه برپا خواهد بود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست