1. خانه
  2. اخبار
  3. داور اولین دوسالانه عکس: خود باوری و بازگشت به سرچشمه‌های هویت اسلامی راه بروز قابلیت هاست

داور اولین دوسالانه عکس: خود باوری و بازگشت به سرچشمه‌های هویت اسلامی راه بروز قابلیت هاست

شهید الاعلم داور بنگلادشی اولین دوسالانه بین‌المللی عکس جهان اسلام ،گفت: تکیه برخود باوری و بازگشت به سرچشمه‌های هویت اسلامی راه بروز و ظهور قابلیت ها، توانمندیها و پتانسیل عظیم عکاسان جهان اسلام است.

به گزارش موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، شهید الاعلم داور خارجی اولین دوسالانه عکس با بیان این مطلب، افزود: صاحبان بنگاههای خبری، تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب تمام تلاش خود را در این سالها درجهت ارائه چهره‌ای سیاه، تلخ، فاجعه بار و خشن از جوامع اسلامی بعمل آورده‌اند و در این شرایط تنها راه مقابله و دفع این ذهنیت تخریبی، داشتن ایده، نگاه واندیشه نو درعکاسی است.

بنا به این گزارش ، این هنرمند، پژوهشگر و عکاس برجسته بنگلادشی، طی سخنانی که با موضوع -عکس مستند، عکس خبری- انجام می‌شد، خاطر نشان کرد:
تنها تصویری از زندگی مسلمانان در سراسر دنیا ماندگار و تاثیرگذار است که شرایطی خاص، منحصر به فرد و یگانه و ناب را ارائه کند و این یگانگی و اصالت و بداعت، بسته به روایتی است که عکاس از سوژه و موضوع خود دارد.

وی با ابراز تاسف ازرویکرد جهان غرب نسبت به اسلام، گفت: جهان غرب و آژانسهای خبری وعکاسی دنیا همواره عکسهای خود از جهان اسلام را بازوم کردن بر فجایع مصیبت ها، ویرانی ها، کشتار، جنگ، ارائه داده‌اند و امروز عکاسان خلاق واندیشمند جهان اسلام باید با نوع نگاه خود، جریان تازه‌ای را ایجاد کنند.

گفتنی است نشست‌های پژوهشی و میزگردهای تخصصی اولین دوسالانه عکس جهان اسلام همزمان با برپایی نمایشگاه این دوسلانه با حضور صاحبنظران و اساتید عکاسی ایران و سراسر جهان همچنان ادامه خواهد یافت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست