1. خانه
  2. اخبار
  3. یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران به کار خود پایان داد

یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران به کار خود پایان داد

یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران بعدازظهر روز یکشنبه با حضور مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موزه هنرهای معاصر تهران به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در این مراسم "محمود شالویی" تاکید کرد که عکاسان با ثبت لحظه های ماندگار ، نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و هنرمندان عکاس در هشت سال دفاع مقدس نیز جلوه های ایثار و شهامت رزمندگان و ایثارگران را به تصویر کشیدند.
وی افزود: به دنبال تلاش های به عمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور سوق دادن برنامه ها از مرکز به سوی استان ها و توجه به مناطق مختلف کشور ، تعمیم هنر عکاسی در بین عموم طبقات جامعه و ایجاد شرایط برای مشارکت فعال همه هنرمندان، ‌تصمیم بر این گرفته شد که اغلب دوسالانه ها در مراکز استان های کشور برگزار شود.
شالویی افزود : از این رو یازدهمین دوسالانه عکس به صورت همزمان در شهر یزد و تهران برپا شد و از پیامدهای مثبت برپایی این دوسالانه در شهری مانند یزد ، حضور چشمگیر مردم در این رویداد مهم هنری و همچنین آشنا شدن مخاطبان علاقه مند با برنامه های این دوسالانه بود.
مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد همچنین راه اندازی نخستین موزه هنرهای معاصر یزد را از مهمترین دستاوردهای برپایی این دوسالانه ذکر کرد و گفت : این در حالی است که اگر این رویداد هنری شکل نمی گرفت ، شاید در آینده نزدیک راه اندازی موزه هنرهای معاصر در یزد محقق نمی شد.
وی استقبال گسترده هنرمندان جوان از برپایی این دوسالانه ، غیررقابتی بودن ان و درنظر گرفتن موضوع آزاد با رویکرد خلاقانه را از دیگر ویژگی های دوسالانه عکس امسال اعلام کرد .
در این مراسم، ‌"اسماعیل عباسی" دبیر دوسالانه ملی عکس ایران گزارشی از روند بر پایی این دو سالانه در تهران و یزد ارایه کرد .
یازدهمین دوسالانه ملی عکس ایران به صورت غیررقابتی با موضوع آزاد و با رویکرد هنری و خلاق با حضور ۱۳۵ عکاس از سوم دی ماه به صورت همزمان در تهران و یزد برپا شد .
در این دو سالانه ۲۰۰ قطعه عکس به نمایش در آمد.
پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست