1. خانه
  2. اخبار
  3. دبیر نخستین جشنواره هنری عدالت و امید: بودجه جشنواره تحمیلی بر جریان حوزه هنر ندارد

دبیر نخستین جشنواره هنری عدالت و امید: بودجه جشنواره تحمیلی بر جریان حوزه هنر ندارد

دبیر نخستین جشنواره هنری عدالت و امید گفت: بودجه جشنواره بر جریان حوزه فرهنگ و هنر تحمیل نمی شود.

به گزارش خبرنگارموج، دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر نخستین جشنواره هنری عدالت و امید در نشست خبری امروز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رقم خاصی برای بودجه جشنواره تا امروز پیش بینی نشده و براساس فعالیت هایی که طی برگزاری آن انجام می شود، شکل می گیرد.
وی تصریح کرد: این بودجه تحمیلی بر بودجه حوزه هنر نبوده و سعی شده از نهادهای دیگر فعال در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین خواهد شد.
وی ابراز داشت: مواجهه با چنین جشنواره ای در ابتدا این سوال را پیش می آورد که چه ویژگی ها و اهدافی سبب شده تا جشنواره ای با این نام شکل گیرد، در واقع ایده برگزاری جشنواره هنری عدالت و امید به ۲ سال قبل باز می گردد، بعد از بررسی های انجام شده، به این نتیجه رسیدیم که جمع زیادی از هنرمندان در سراسر کشور مایل هستند به شکل حرفه ای و تخصصی در جشنواره ای کاملاً معنا گرا حضور داشته باشند.
وی افزود: طی جلسات برگزار شده، تصمیم گرفته شد این جشنواره با شکل ویژه و کاملاً مستقل برگزار شده و از حضور هماهنگ و ملی هنرمندان در شاخه های مختلف هنری بهره مند شود.
ایمانی گفت: با توجه به آنکه در جشنواره های مختلف بین المللی گاهی بخشی برای ارائه آثار معنایی در نظر گرفته شده بود، با برنامه ریزی هایی انجام شده و هدف گذاری دقیق تلاش شد تا کاری موازی و تکراری برای ارائه نباشد.
وی اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در دو فاز مختلف صورت گرفت، فار اول: ارتباط با مخاطب در سراسر کشور و شناسایی نیروهایی که انگیزه قلبی برای حضور در چنین جشنواره ای داشته باشند، بعد از سپری کردن مرحله شناسایی، تصمیم گرفته شده تا یک جشنواره کاملاً حرفه ای برگزار شود.
وی تصریح کرد: به همین منظور، جمعی از هنرمندان در رشته های مختلف به عنوان مشاور به سراسرکشور اعزام شده تا علاقه مندان به حضور در جشنواره در دوره های چند ماه آموزش و مشاوره به ارتقاء سطح هنری خود بپردازند.
وی ابراز داشت: همچنین در نظر گرفته شد تا تعدادی از آثار تولیدی از این کارگاه ها، برای حضور در جشنواره انتخاب شود.
وی افزود: در فاز دوم، کارهای انتخاب شده و کارهای داوطلبان مرحله تخصصی مشاوره را طی کرده و انتخاب نهایی برای رقابت درمرحله نهایی جشنواره انجام شد.
دبیر جشنواره هنری عدالت و امید گفت: مرحله نهایی جشنواره هنری عدالت و امید علاوه بر بخش رقابتی، بخش تمایلی نیز دارد که هنرمندان پیشکسوت و علاقه مند به حضور در جشنواره می توانند در آن شرکت کنند.
وی اظهار داشت: این جشنواره در سه حوزه تجسمی، نمایش و سرود برگزار می شود، در بخش تجسمی چهار هنر نقاشی، کاریکاتور، عکس و گرافیک، مورد توجه قرار گرفته که در بخش رقابتی آن ۲۰۰ هنرمند از ۲۰ استان کشور حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: در بخش نمایش نیز، در مرحله رقابتی، مراحل تکمیلی کار توسط گروه های مشاور را گذارنده و ۱۵ هنرمند مطرح از تهران و شهرستان ها در آن حضور دارند.
وی ابراز داشت: در بخش سرود، با توجه به آنکه طی دو سال گذشته استقبال خوبی از کرال شده، تصمیم گرفته شد تا آثار برگزیده ای را در این بخش ارائه شود، از میان آثار ارسالی به دبیرخانه، ۵۴ گروه برای حضور در جشنواره انتخاب شده اند.
وی افزود: نخستین جشنواره هنری عدالت و امید از دوازدهم تا ۱۶ اسفند ماه در مجموعه تئاتر شهر، موزهه هنرهای معاصر، مجموعه آزادی، تالار وحدت، رودکی، سنگلج و سالن اداره تئاتر برگزار خواهد شد.
معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیر خانه جشنواره در نظر دارد تا با برگزیدگان خود ارتباط دائمی برقرار کرده و به عنوان یک جریان در حوزه هنرهای معنوی به فعالیت خود ادامه دهد.
وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا فضای کار برای فعالیت های هنری توسعه پیدا کرده و هر حرکتی که بتواند حوزه کار را گسترش دهد مورد حمایت دولت قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص برگزاری جشنواره در سالن های تئاتر تهران و ایجاد خدشه در روند طبیعی اجراهای تئاتر شهر، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، کارهای شاخصی که
می تواند مخاطب قابل توجهی داشته باشد در تهران اجرا خواهد شد، البته تلاش می کنیم تا این آثار به برنامه های روتین سالن های تئاتر کشور صدمه نزند، این در حالی است که قسمت اعظم نمایش ها در شهرستان ها برگزار می شود.
وی در پایان اعلام کرد: دبیر خانه دائمی جشنواره هنری عدالت و امید در بنیاد فرهنگی و هنری رودکی شکل گرفته و این امر سبب می شود تا این جشنواره در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست