1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. درگذشت تاثرآور «رنه روبرت» در خیابان های سرد پاریس

درگذشت تاثرآور «رنه روبرت» در خیابان های سرد پاریس

رسانه ها از درگذشت تاثرآور «رنه روبرت» عکاس ۸۵ساله سوئیسی در سرمای خیابان های سرد مرکز پاریس خبر دادند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، پیکر بی‌جان رنه روبرت عکاس سوئیسی در حالی که فاقد علائم حیاتی بود، در گوشه‌ی خیابان‌های پاریس پیدا شد و رهگذران و عابران پیاده به گمان اینکه این شخص از گروه کارتن خواب‌های بی‌خانمان‌ و مست‌ها است ساعت‌ها با بی‌توجهی به ایشان از کنار پیکرش گذشتند.


شماری از رسانه های فرانسوی در تنظیم خبر این رویداد تلخ به «رقص فلامنکوی اسپانیایی» به عنوان مشهورترین اثر به ثبت رسیده این عکاس سرشناس فرانسوی در کنار دیگر عکس های این عکاس از کنسرت های موسیقی و دیگر رقص‌ها اشاره کردند و در ادامه یادآور شدند: نزدیک به ده روز پیش، روبرت در حالی که از سوی رستوران نزدیک محل زندگی خود در ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه عازم خانه بود در اثر یک شوک آنی و حمله قلبی_عروقی با بی‌حالی و ضعف نقش زمین می شود و نزدیک به نه ساعت به صورت مچاله شده در سرما می ماند. این در حالی است که در نهایت پس از تماس شبانه یکی از کارتن خواب‌ها با اورژانس و انتقال صبحگاهی او به بیمارستان جان می‌سپارد.
 از زمان تماس یکی از شبگردهای بی‌خانمان در پاریس با اورژانس در ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ساعت رسیدن اورژانس در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح حدود نه ساعت زمان صرف شد و دلیل درگذشت رنه روبرت در بیمارستان هم سرمازدگی و آسیب به سیستم مغزی ذکر شد.
رنه روبرت، عکاس مشهور فرانسوی در چهارم مارس ۱۹۳۶در شهر فریبورگ سوئیس به دنیا آمد و با توجه به علاقمندی‌اش از سن ۱۲ سالگی نخستین تجربه های عکاسی را آغاز کرد.


رنه با وجود چندین سال کار حرفه ای عکاسی مطبوعاتی در آژانس عکس در ژنو، به عنوان یکی از مطرح ترین عکاسان پرتره در سال ۱۹۶۷ معرفی شد.

«میشل مونپونته» خبرنگار شبکه فرانس انتر که از شمار دوستان رنه نیز محسوب می شد در پیامی توئیتری یادآور شد: «اگر این ماجرا -درگذشت رنه در اثر سرمای خیابان- درسی برای ما داشته باشداین است که اگر دیدیم کسی در خیابان افتاده است، به دور از مشغولیت‌ها و عجله‌های‌مان سراغی از او بگیریم»

رنه رابرت/Renerobert در ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی به دلیل شدت سرمازدگی و آسب تروماتیک مغزی در سن ۸۴سالگی درگذشت. 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مجموعه فرهنگی «خانه لوسی» کاشان گشایش می یابد
پسین
مجموعه درس گفتارهای عکاسان پیرامون عکاسی معاصر ایران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست